Počet nahlášených stížností: | 14 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,1. ledna 2020 jsem zakoupil dva lístky na koncert Cirque du Soleil. Z důvodu již rozebraných běžných lístků jsem si tak zakoupil VIP variantu. Oba dva lístky mě tak dohromady stály 7780 Kč. Akce byla během pandemie zrušena, byla mi tedy v rámci zákona o zmírnění dopadů epidemie nabídnuta poukázka, čehož jsem 22.8. využil. Jenomže poukázka byla vystavena pouze na částku 4.160. Dotázal jsem se tedy téhož dne, jak vznikl tento rozdíl a zároveň požádal o dorovnání rozdílu a dostalo se mi 24.8. odpovědi, že čekají na instrukce pořadatele a ať sleduji aktuální informace na jejich webu. S touto odpovědí jsem nebyl spokojen a ve stejný den jsem odepsal dotaz, že toto vysvětlení nechápu. Jednak že mi přece částku vrátili, jen ne celou, jednak proč já bych si měl aktivně někde něco hlídat, načež znovu odpověděli, že čekají na instrukce pořadatele.
Cirque du Soleil Totem under the white Big Top 19. července 2020 (neděle) 13:30
Oprava hodnoty voucheru na částku, kterou jsem za zrušenou akci zaplatil.
|
Tweet |
Byla-li zrušena původní akce, má spotřebitel nárok na to, aby mu byla kompenzována uhrazená kupní cena. Ohledně formy, ve které má být kompenzována cena zaplacená za kulturní akci, uvádíme následující.
Spotřebitelé, kteří si zakoupili vstupenky na kulturní akce, které se měly konat do 31. října 2020, mohou pořadatele těchto akcí požádat ve lhůtě do 31. března 2021 o vydání poukazu na jinou kulturní akci. To platí za předpokladu, že
- došlo ke zrušení původní akce
- k tomuto zrušení došlo po 19. květnu 2020, kdy vstoupil v účinnost zákon č. 247/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na oblast kulturních akcí
- jedná se o kulturní akci s termínem konání do 31. října 2020
- pořadatel kulturní akce postupoval v souladu se zákonem (tzn. např. o zrušení kulturní akce pořadatel vyrozumí spotřebitele prostřednictvím hromadných sdělovacích prostředků; zde se při posuzování toho, zda došlo či nedošlo k dostatečnému oznámení použije hledisko průměrného spotřebitele).
Uplatnit poukaz spotřebitelé mohou na akce s termínem konání do 31. října 2021. Zároveň jim pořadatel musí nabídnout náhradní akci nejpozději do 6 měsíců od vystavení poukazu. Pokud spotřebitelé náhradní akci nevyužijí, mají následně nárok na vrácení peněz, a to do 14 dnů od skončení ochranné doby. Tou se rozumí doba, která počíná běžet dnem oznámení pořadatele o zrušení kulturní akce prostřednictvím hromadných sdělovacích prostředků a končí dnem 31. října 2021. Vrácení je tedy možné 14. listopadu 2021. Vystavené poukazy jsou platné po dobu trvání ochranné doby a musejí být minimálně v hodnotě uhrazeného vstupného. Pokud poukaz není minimálně v této hodnotě, má spotřebitel právo na to, aby mu byl vystaven náhradní poukaz ve správné výši.
Došlo-li však ke zrušení akce již před 19. květnem 2020, zákon č. 247/2020 Sb. se nepoužije a spotřebitel by v takovém případě měl nárok na vrácení peněžních prostředků v přiměřené době. Ta podle nás činí asi jeden měsíc. V řešené věci navíc evidentně došlo k domluvě ohledně vrácení peněžních prostředků, a tudíž v souladu s § 3 odst. 2 písm. d) občanského zákoníku je společnost tímto slibem vázána.
Společnost IRSnet CZ s.r.o. (provozovatel sítě Ticketportal.cz) je zprostředkovatelem prodeje vstupenek, nikoliv pořadatelem akce. Pokud došlo ke zrušení akce a bylo domluveno vrácení platby, jde konečná povinnost za pořadatelem akce.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Více informací je dostupných v našem článku na adrese https://www.dtest.cz/clanek-8093/jak-je-to-s-poukazy-za-zrusene-kulturni-akce. Při řešení stížnosti jsme vyšli z nepotvrzeného předpokladu. Pokud by akce byla zrušena až po 19. květnu 2020, použil by se zákon č. 247/2020 Sb. a situace by byla odlišná. V takovém případě může spotřebitel kontaktovat naši telefonickou poradu na čísle 299 149 009 (Po-Pá 9-17 hod.), kde mu bude poskytnuto "dovysvětlení" případu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.