Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den.
V internetovém obchodě Mall.cz jsem si objednala benzinovou sekačku. Při nákupu bylo u zboží uvedeno, že se jedná o již použité zboží. Při otevření zásilky jsem zjistila, že sekačka mi přišla špinavá od trávy (zřejmě byla již použita prvním majitelem a neuvedena do původního stavu) po bližším prohlédnutí jsem zjistila, že mi kvalita provedení výrobku nevyhovuje. Na stránkách Mall. Cz jsem vyplnila vše potřebné k vrácení zboží a obratem dle pokynů, na své náklady poslala zpět. 14 dní se nic nedělo, na info lince mi bylo řečeno, že mi sekačku vrací zpět a zamítají možnost vrácení, protože sekačka je špinavá. Přes mnohé argumenty, že s tímto postupem nesouhlasím, protože jsem sekačku nepoužila, mi dnes přišla zpět.
Fieldmann FZR 5114-170B Benzínová sekačka 2,8 kW - použité
Vrácení peněz
|
Tweet |
Poté, co spotřebitelka od smlouvy ve lhůtě 14 dnů odstoupila a zboží společnosti vrátila, má společnost povinnost vrátit spotřebitelce bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od ní na základě smlouvy přijala, stejným způsobem.
Společnost nemůže spotřebitelku výše uvedeného práva zbavit s odkazem na znečištění zboží. Společnost má pouze právo žádat náhradu škody, kterou spotřebitelka na zboží způsobila, pokud spotřebitelka se zbožím nakládala jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti (se zbožím nakládala jinak, než by jí to bylo umožněno v kamenné prodejně). Pokud by společnost započetla svoji pohledávku na náhradu škody vůči pohledávce spotřebitelky na vrácení peněžních prostředků (společnost odmítá vrátit peněžní prostředky), musí společnost přesvědčivě prokázat, že jí škoda vznikla. V tomto případě by musela společnost prokázat, že zboží doručila spotřebitelce čisté, že spotřebitelka se zbožím nevhodně manipulovala a že na základě této manipulace bylo zboží znehodnoceno (nelze jej již prodat ani za sníženou cenu).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů lze vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.