Počet nahlášených stížností: | 55 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dnes jsem dostal upomínku od MBA Finance s.r.o o postoupení pohledávky mezi postupitelem UPC DTH S.à r.l. a postupníkem MBA Finance s.r.o.
Kdysi jsem údajně nezaplatil pohledávku ve výši 1261,00 Kč na základě smlouvy č. 12304037.
Nikdy jsem nedostal žádnou telefonickou ani písemnou upomínku na zaplacení této částky . nejsem si vědom ,že bych něco nezaplatil
Nyní přišla složenka od MBA Finance s.r.o. Opletalova 1603/57 Praha l, Operační centrum Masarikovo nám 1346/15 Jeseník 79001, telefon 733865351, na částku 2725,00 Kč.
Jsem důchodce a nejsem schopen tento problém řešit a nevím jestli jsem povinen tuto částku zaplatit.
Určitě neexistuje žádný doklad o upomínce za nějakou platbu.
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoli částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat. Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008, podle něhož nemá inkasní agentura nárok na paušálně stanovenou odměnu, náklady na vymáhání či poplatky za administraci pohledávky. Požadovat tak vedle samotného dluhu může jen zákonný úrok z prodlení nebo třeba skutečné náklady za zaslanou upomínku.
Co se týče společnosti UPC DTH S.a.r.l., jedná se o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Lucemburku), proto doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na Evropské spotřebitelské centrum ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost M.B.A. Finance nám ke stížností zaslala následující vyjádření:
"Panu Pickovi jsme zaslali písemnou upomínku, na kterou nereagoval. Při pokusu o telefonní komunikaci po představení operátora položil telefon. Předmětem dluhu je nedoplatek služeb v souladu se zněním smlouvy. Vyzvěte prosím pana Picku, ať nás kontaktuje, abychom mohli případ vyjasnit."
Na základě sdělení společnosti proto žádáme spotřebitele, aby se se společností M.B.A. Finance spojil přímo, aby se mohla věc vyřešit.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.