Počet nahlášených stížností: | 34 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den eshop Onlineshop.cz nevrátil zboží z reklamace včas a používá podle mě nekalé praktiky k oddálení vyřízení. Popis co se stalo :
7.7.2020 Zadal jsem na formuláři eshopu reklamaci řetězové pily. Zaškrtl jsem možnost zaslat zboží na adresu autorizovaného servisu. Eshop zařídil vyzvednutí přepravní společností.
8.7.2020 Zboží si vyzvedla přepravní společnost
5.8.2020 Jsem dostal z autorizovaného servisu informaci, že reklamaci zamítaji (klasický důvod: způsobil jste závady sám, 1. "pila nejde startovat protože se vychodilo plastové kolečko, ale je to spotřební materiál" 2. "Praskl kus kovové zábrany, protože jste šroub utahoval příliš"). Zeptali se mě, zda chci provést opravu na mé náklady, nebo poslat zboží zpět. Požádal jsem o zaslání zpět.
12.8.2020 tedy 4 dny po vypršení 30 denní lhůty se ptám, kdy mohu vrácení zboží očekávat.
13.8.2020 Dostávám odpověď, "Danou reklamaci servis již urgentně řeší .Prosím o strpení jakmile budeme mít číslo zásilky budete informován ." Jen dodám, že o čísle zásilky jsem nebyl informován do dnes.
19.8.2020 Podávám emailem "Odstoupení od kupní smlouvy pro překročení lhůty k vyřízení reklamace". Tedy téměř 14 dní po vypršení 30 denní lhůty. Servis mě sice informoval o neuznání reklamace. Nicméně jsem se informoval u dTestu, kteří mi potvrdili, že: "Dle rozsudku Obvodního soudu pro Prahu 10, č.j. 34 C 109/2017-32, musí prodávající v rámci vyřízení reklamace do 30 dnů spotřebiteli věc také předat (vydat osobně nebo doručit jiným možným způsobem, na kterém se dohodli, např. poštou)" Což nebylo splněno.
20.8.2020 Dostávám odpověď : "jsme nuceni vyčkat na poskytnutí vyjádření servisního střediska Garland. Reklamace nebyla řešena skrze naší společnost, kdy bylo z Vaší strany odsouhlaseno přímé řešení skrze zmiňované servisní středisko Garland." Tedy odstoupení nebrali vůbec v potaz a navíc mi podsouvají jakousi mou zodpovědnost, že jsem souhlasil s přímým řešením skrze servisní středisko. Což není pravda, protože jak píšu na začátku, pouze jsem zboží odeslal na jednu z možných adres a s ničím co píšou jsem nesouhlasil. Navíc nechápu, proč by taková skutečnost měla jakkoli prodlužovat termín vyřízení reklamace. Tohle považuju za první nekalou praktiku.
2.9.2020 Mě kontaktovat eshop s tím, že servis zásilku poslal a já si ji ODMÍTL převzít. Což je další lež a manipulace. Nikdo mě nekontaktoval, nesdělil číslo zásilky, ani kdy zásilku poslal, nic. I kdyby nedošlo k doručení, tak není pravda, že jsem něco odmítl. Odstoupení jsem podal 14 dní po vypršení lhůty. Měl jsem tedy v úmyslu si zboží převzít.
9.9.2020 Tedy asi 2 měsíce od zadání reklamace mě kontaktoval přepravce s balíkem a to jsem skutečně odmítl zásilku převzít. Takže mi servis poslal asi znovu zboží i po té co jsem ho nejprve údajně odmítl. Což nedává smysl a dokazuje, že prodejce, nebo servis lhali. Tohle je tedy pro mě druhá nekalá praktika.
Pila řetězová Riwall RPCS 5545, benzínová
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace. "Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že ve 30denní lhůtě (zásadně, k tomu viz výše) by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo přijata), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.
Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Dobrý den,
autorizovaným servisním střediskem byla diagnostikována mechanická vada způsobena nevhodným používáním. Zákazník obdržel servisní prohlášení, které udávalo, že vady není možné uznat v rámci záručních podmínek a reklamace byla překlasifikováno jako mimozáruční. Zákazník s tímto prohlášením obdržel i cenový návrh případné mimozáruční opravy. Tato oprava byla ze strany našeho zákazníka odmítnuta a na jeho žádost byl výrobek navrácen na jeho adresu a to zcela bezplatně. Servisní diagnostika byla provedena do 30-ti dní od fyzického přijetí reklamace. Postup ze strany servisního střediska shledáváme zcela korektní. Na základě dostupného servisního vyjádření byla reklamace zamítnuta i z naší strany.
S pozdravem
ONLINESHOP.cz
Zamítnout reklamaci s ohledem na to, že závada byla způsobena nevhodným používáním, což vyplývá z posouzení servisu, je právem prodávajícího. V souvislosti s reklamací má však i povinnosti, které byly popsány v našem úvodním vyjádření. Konkrétně umožnit spotřebiteli věc vyzvednout, anebo mu ji doručit (dle domluvy), a to v rámci lhůty 30 dnů k vyřízení reklamace. Dle některých výkladů lze akceptovat i odeslání spotřebiteli v poslední den lhůty, nicméně dle vyjádření spotřebitele nenastala ani tato situace. Společnost opožděné dodání věci ani nijak nerozporovala, resp. se k němu nevyjádřila.
Pokud tedy došlo k takovému zpoždění s dodáním reklamované věci, jak uvádí spotřebitel, potom měl spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, což také učinil.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost reagovat.
K vyjádření dTestu nemám moc co říct aniž bych se neopakoval. Moje stížnost nebyla o uznání/neuznání reklamace, ale o nevyřízení reklamace a dodání zboží (což je podle uvedeného výše součástí vyřízení reklamace) v zákonem stanovené lhůtě. K této skutečnosti se prodejce bohužel vůbec nevyjádřil. S tímto přístupem jsem mohl čekat na dodání třeba rok bez možnosti se jakkoli domoci vrácení zboží.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.