Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
jako už nemálo lidí jsem "naletěla" Centrálnímu registru dlužníků. Koupila jsem si u nich jakýsi výpis, samozřejmě neplatný. Ten jsem však řádně uhradila. Teď se mi konečně, zdá se, i podařilo odstranit účet. Na e-maily samozřejmě nikdo nereaguje, telefon snad ani neexistuje. Všimla jsem si nicméně v účtu, že tam visely pohledávky, než jsem ho zrušila. Nejednalo se ale o faktury, bylo to pojmenované jako proformy. Což mi zní jako něco, co jsem si vlastně ještě ani neobjednala, ale měla bych to zaplatit. Může to ode mě tahle podvodná firma nějak v čase vymáhat? Bojím se, aby tam nenaběhly nějaké sankce a za pár let jsem neplatila nějakou šílenost. Jak se mám pojistit, že se toto nestane? Poprosila bych Vás o nějaký "podrobný" postup, co mám teď dělat, jen abych se ošetřila, leží mi to v hlavě, nemám nikde dluhy a nerada bych si s něčím takovým udělala problém. Teď když všude na internetu čtu o této stránce, lituji, že jsem se tam vůbec registrovala, ale vypadalo to tak oficiálně. Jak vůbec taková firma ještě existuje a dokázala najít skulinky v zákoně, nechápu! Předem Vám děkuji za pomoc.
Pojistka, že nic nedlužím, zvláštní pohledávky, které jsem si neobjednala
|
Tweet |
Proforma faktura slouží jako cenová nabídka nebo výzva k úhradě zálohy. Údaje na faktuře mají zpravidla jen informativní charakter a slouží jako podklad pro rozhodnutí o uzavření obchodu. Nejedn se však o legislativně vymezený pojem, proto pod tímto označením může každá společnost chápat něco trochu jiného.
Nicméně vždy platí, že spotřebitel je povinen uhradit společnosti kupní cenu pouze za zboží či službu, které si od společnosti prokazatelně objednal. Navíc platí, že než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/.
Nad rámec stížnosti dodáváme, že co se týče poplatku spojeného s registrací účtu (který již spotřebitelka patrně uhradila), není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České ob-chodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.