Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:708
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:15
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

54%
46%
Toto skore je založeno na 147 stížnostech.

#4495Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 23 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
30.09.2014, před 10 lety

Michal Slavev

Znění stížnosti

Reklamoval jsem mobilní telefon Samsung s4. Hlavní vadou bylo, že u telefonu vypadával 3g signál na místech, kde být měl. Pokud jsem telefon přepnul do režimu vynuceného 3g, tak normálně fungovalo. Začalo se tak dít po instalaci nového firmware do telefonu. Telefon se vrátil zpět s tím, že vady se projevily, avšak jsou způsobené mechanickým poškozením telefonu. Poslal jsem tedy telefon na reklamaci znovu a přesně jsem identifikoval problém osobně do zápisu. Telefon se opět vrátil zpět, opět s odpovědí, že je funkcionalita poškozena kvůli mechanickému poškození a to kvůli oxidaci telefonu. Telefon jsem však mezi oběma reklamacemi vůbec neměl k dispozici a telefon, který je zoxidovaný odmítám převzít. Telefon mi několikrát spadl, mechanického poškození jsme si byl plně vědom, avšak na funcionalitu to nemělo nikdy žádný vliv. Na oxidaci si však dávám pozor a není možné, že by telefon zoxidoval a ještě příhodně mezi jednotlivými reklamacemi...Leda, že by oxidaci způsobil někdo jiný. Telefon má zároveň také jednu zcela novou rýhu přes display.
Telefon byl zakoupen u Vodafone a.s. zhruba před rokem.


Produkt

GT-I9505ZWAVDC, IMEI 356843050963076, S/N: R21D46H2WPW


Požadované řešení

Vzhledem k tomu, že jsem telefon reklamoval a nebyl zoxidovaný, což potvrzuje i první prohlídka telefonu a následně došlo k poškození, což bylo způsobeno zacházením s telefonem v době, kdy byl v reklamaci a ne v mém vlastnictví, požaduji opravu telefonu a uznání reklamace.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.10.2014 08:20, před 10 lety

V tomto případě doporučujeme spotřebiteli, aby si vyžádal fotografie oxidace. Je pravděpodobné, že kdyby příčinnou reklamované závady byla oxidace, objevilo by se toto odůvodnění již při první reklamaci. Naopak pokud spotřebitel může prokázat, že při první reklamaci telefon nevykazoval známky oxidace, odpovídá společnost za škodu dle § 2944 občanského zákoníku, která na telefonu vznikla v době, kdy byl telefon předmětem jejího závazku. Odpovídá ten subjekt, u kterého byla reklamace uplatněna. To samé platí i pro ostatní poškození. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.10.2014 15:14, před 10 lety

Hezký den, pane Slaveve,

protože jste nás kontaktoval přes Reklamační formulář na našich stránkách, odpovídali jsme vám již e-mailem, a to 21. října 2014 pod číslem 141020-000067.

S pozdravem

Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
3.11.2014 10:38, před 10 lety


Michal Slavev

Reakce Vodafone a.s.


"Vážený pane Slaveve,

jsme rádi, že využíváte služby Vodafonu, a je nám líto, že nesouhlasíte s řešením reklamace mobilního telefonu Samsung SIV white, IMEI 356843050963076.

Důkladně jsme prověřili Vámi popisovanou situaci a musíme potvrdit vyjádření servisního střediska, že uvedený telefonní přístroj není možné záručně opravit.

Při uplatnění reklamace 12. července 2014 servis zkoumal tyto vady: často se vypíná, restartuje se, seká se, nereaguje na dotek (servisní list číslo 2961496). Tyto vady byly způsobené mechanickým poškozením. Při reklamaci uplatněné 24. července 2014 jste vady specifikoval takto: špatně fungují data v MT, vada se projevila až po aktualizaci firmware, telefon se někdy po zadání znaku neodemkne, samovolně se občas uzamkne v průběhu používání - všechny vady se projevují až po aktualizaci na novější firmware. Tyto vady byly způsobené nejen mechanickým poškozením, ale také zjištěnou oxidací, viz. vyjádření servisního střediska, které jste přiložil.

Z výše uvedeného je zřejmé, že při první reklamaci nebylo zapotřebí zkoumat oxidaci, protože závady byly způsobené mechanickým poškozením.

Vzhledem k tomu, že jste nesouhlasil s cenovým návrhem, můžete si mobilní telefon vyzvednout neopravený na prodejně, kde jste reklamaci uplatnil.

Mrzí nás, pane Slaveve, že pro Vás nemáme jiné zprávy, ale v tomto případě nemůžeme jednat jinak."

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.11.2014 11:51, před 10 lety

Pokud je v prvním reklamační protokolu uvedeno pouze, že je reklamace zamítnuta z důvodu mechanického poškození, není to důkaz o tom, že oxidace na výrobku již přítomná nebyla. Z informací, které jsou nám dostupné, nevyplývá v jaké fázi záruční lhůty byla reklamace uplatněna. Pokud by se jednalo o reklamaci do 6 měsíců od koupě, leží důkazní břemeno ohledně tvrzení, že se o vadu nejedná, dle § 2161 občanského zákoníku na prodejci. V tomto případě by bylo nutné zvážit, zda reklamační protokoly jsou dostatečným prokázáním opaku. Poté se důkazní břemeno obrací. Za spolehlivý důkaz, který vyvrátí odůvodnění reklamace, se považuje nezávislý objektivní odborný posudek. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. Co se týká oxidace, doporučujeme nejprve konzultaci se znalcem, protože telefon není chráněn proti vnějším vlivům a oxidace se může projevit, pokud je telefon užívám ve vlhkém prostředí. Reklamace je oprávněně zamítnuta, pokud oxidace nebo mechanické poškození je příčinou vytýkané vady.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
3.11.2014 12:15, před 10 lety


Michal Slavev

Dobrý den,

Děkuji za vyjádření. Telefon ve vlhkém prostředí užíván jistě nebyl, vzhledem k tomu, že se jedná o přístroj používaný pouze v kanceláři.
Bohužel byl telefon zakoupen před více než 6 měsíci a vzhledem k tvrzení Vodafone a.s. nejsem schopný jeho stav před zasláním k reklamaci prokázat jiným způsobem než protokolem z první reklamace, kde oxidace nebyla uvedena.
Doporučujete tedy vyzvednout telefon a postoupit ho ke konzultaci u znalce a případně nechat vypracovat posudek?

Mnohokrát děkuji za spolupráci. Velmi mi šetříte čas a Vašeho přístupu k celé věci si opravdu vážím.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.11.2014 14:41, před 10 lety

Společnost všechny formální náležitosti reklamace splnila, spotřebitel je tedy povinný zboží převzít. V tuto chvíli je mezi stranami spor o existenci vady a důkazní břemeno nese po uplynutí šesti měsíců od koupě spotřebitel v případě, že je reklamace zamítnuta. Do reklamačního protokolu doporučujeme uvést svůj nesouhlas s výsledkem reklamace a informovat prodávajícího o tom, že závada bude konzultována se znalcem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.4.2015 16:16, před 10 lety

Vzhledem k tomu, že spotřebitel již nevyužil možnosti reagovat, stížnost tímto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.