Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#44951Neoprávněná přirážka k jízdnému

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 den 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.09.2020, před 4 lety

Lucie Drdková

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 12.9.2020 v 10:35 jsem nastoupila do osobního vlaku číslo 6654 ze směru Děčín hl. nádraží - Rumburk. Chtěla jsem si zakoupit jízdenku DÚK se zlevněným jízdným(student) ve vlaku, jelikož mi bylo řečeno od jiného průvodčího, že to je možné i bez udělení přirážky. Když jsem si ve vlaku u provodčího danou jízdenku chtěla zakoupit dozvěděla jsem se, že to bude s přirážkou 40 Kč. Domnívám se, že požadovaná přirážka byla neoprávněná.


Požadované řešení

Požaduji, vrácení přirážky a byla bych ráda kdyby průvodčí byl o dané chybě informován a potrestán.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.9.2020 15:05, před 4 lety

V souladu s § 430 odst. 1 a § 3 odst. 2 písm. d) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že jednání zaměstnance je jednáním za danou společnost, přičemž v souladu se zásadou pacta sunt servanda mají být smlouvy plněny a daný slib je zavazující. Dostane-li spotřebitelka od zaměstanace určitou informaci ohledně ceny, měla by mít možnost se na ni v souladu s § 5 odst. 1 občanského zákoníku spolehnout jako na správnou; není-li tomu tak, nelze to přičítat k tíži spotřebitelky.

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.