Společnost


FERENČÍK s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#44956Uznaná, ale nerealizovaná reklamace, následné zrušení reklamace rozhodnutím podnikatele

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 30 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.09.2020, před 4 lety

Pavel Hanzlík

Znění stížnosti

Zakoupili jsme strom v hodnotě 6.500 kč na jaře 2019 jako celoročně červený. V průběhu roku zezelenal, proto jsme jej na podzim reklamovali, zaslali fotografie a poté sepsali i reklamační protokol. Prodejce dle sdělení postoupil reklamaci dodavateli(pěstiteli). Tím vše skončilo. Na jaře 2020 jsem se připomněli. Po slovní domluvě a následně i písemně nám podnikatel sdělil termín a čas vyzvednutí stromu a slíbil vrácení peněz. V daný den se dostavil ještě s jedním zaměstnancem a reklamaci zrušil s tím, že strom je v pořádku, že je červený. Argument, že strom nám byl prodán jako celoročně červený, ne s měnící se barvou v průběhu roku nebral v potaz. Navštívil jsem tedy ČOI, podal formulář ADR. Podnikatel si stojí za svým, že strom je v pořádku a zbarvení odpovídá kultivaru. To, že neodpovídá našim požadavkům a tomu co jsme zaplatili opět nebere v úvahu. Znovu jsem ho požádal o přehodnocení stanoviska a realizaci uznané reklamace. Odpověděl, že se bude držet posouzením ČOI, které já však neznám.


Produkt

Strom acer palmatum atropurpureum, tento kultivar mění barvu v průběhu roku, ale byl nám prodán jeko celoročně červený.


Požadované řešení

Vyjmutí stromu na náklady prodejce, vrácení kupní ceny tak, jak bylo slíbeno podnikatelem


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.9.2020 11:52, před 4 lety

Jestliže zakoupený strom nemá vlastnosti, které si strany ujednaly, pak se jedná o vadu, za kterou prodávající odpovídá dle ustanovení § 2161 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník"). Jakožto kupující je spotřebitel oprávněn uplatnit právo z vady (reklamaci) do 24 měsíců od převzetí zboží podle ustanovení § 2165 občanského zákoníku.

Prodávající je pak povinen reklamaci přijmout a vytýkanou vadu posoudit. Prodávající je rovněž povinen vydat potvrzení o uplatnění reklamace, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace, jinak mu hrozí postih ze strany dozorového orgánu, jímž je Česká obchodní inspekce.

Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu věci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.11.2020 12:07, před 4 lety

Společnost nám ke stížnosti zaslala následující vyjádření:

"Pán a paní Hanzlíkovi reklamovali barvu stromu zakoupeného v zahradnickém centru Ferenčík, kultivaru Acer palmatum „Atropurpureum“ v hodnotě 6490,-Kč. Tento kultivar mění během vegetační sezóny zbarvení listů v závislosti na ročním období a intenzitě slunečního svitu. Dle informací od vedoucího venkovní zahrady, který strom Hanzlíkovým prodával, nepodal zákazníkům informaci, že strom je celoročně červený.

Strom Hanzlíkovi po koupi zasadili na terase rodinného domu a obložili jej dlažbou.
Paní Hanzlíková zaslala mailem dotaz na barvu listů zakoupeného kultivaru. Paní Hanzlíková se nespokojila s vysvětlením měnícího se zbarvení listů u tohoto konkrétního kultivaru, sepsali jsme 28.5.2020 reklamační protokol.

V rámci zachování dobrých vztahů se zákazníkem, nabídla firma Ferenčík s.r.o. jako náhradu Acer palmatum „Bloodgood“, který má stálé červené zbarvení listů.

Další nabídnutá varianta byla, že v případě, že by si Hanzlíkovi chtěli ponechat v terase zasazený Acer palmatum „Atropurpureum“, mohou si zakoupit jako kompenzaci jiný strom za 50% ceny.

Hanzlíkovi ani jednu z nabídek nevyužili, firma Ferenčík s.r.o. i přes to nabídla třetí variantu, tedy na vlastní náklady odborné vyzvednutí stromu, Hanzlíkovi měli umožnit dostatečný prostor pro vyjmutí stromu bez poškození kořenového systému, který byl skryt pod dlažbou.

Byla domluvena osobní návštěva jednatele firmy a vedoucího venkovního prodeje zahradnického centra Ferenčík přímo na místě, při tomto místním šetření byl původní strom shledán v perfektním stavu, ve zdravé kondici a se zabarvením listů odpovídajícím zakoupenému kultivaru, viz přiložená fotografie nádherně červeně vybarveného stromu.

Jelikož však dlažba kolem stromu nebyla odstraněna tak, aby se dal strom bezpečně vyzvednout pro převoz do firmy Ferenčík s.r.o., jak bylo domluveno, Hanzlíkovi tak neumožnili navrácení nepoškozené rostliny zpět prodejci.

Firma Ferenčík s.r.o. následně zaslala mailem vyjádření k zamítnutí reklamace s odůvodněním, že strom odpovídá prodanému kultivaru a je v bezvadném stavu, a že nesouhlasí s tvrzením, že prodejce podal o prodávaném stromu špatnou informaci.

Luboš Ferenčík"

Z naší strany doplňujeme, že jsme obdrželi i fotografii, která přesně odpovídá tvrzení společnosti. Dále uvádíme, že postup společnosti hodnotíme jako zcela dostatečný a odpovídající situaci. V rámci řešení podobných situací lze po spotřebiteli požadovat přiměřenou míru součinnosti, tedy přípravu místa pro realizaci vyjmutí stromu. Pokud místo nebylo připraveno, nelze strom bez poškození vyjmout a přemístit.

Vzhledem k výše uvedenému stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.