Počet nahlášených stížností: | 99 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Mé rodiče navštívil dealer této společnosti,který měl jen něco poupravit v původní smlouvě.Rodiče jim postoupili výpis a pán Martin Brabec jim dal novou smlouvu na jinou společnost než původní která byla centropol energy.Zjistili jsme,že Comfort Energy je dceřinná společnost Centropolu.Pan Brabec jim dal 5 žárovek ,řekl jim,že jsou v ceně 2500kč.Když jsem zjistila co se stalo tak jsme do 14 dnů odstoupili od smlouvy a vrátili nepoškozené žárovky které údajně nebyly v původním obalu.Dali jim pokutu 400 Kč,kterou jsme museli uhradit. Jde nám o neodůvodněnou pokutu.Maminka je ročník 1939 a tatínek 1930.Mám i dokumentaci k tomuto
zákaznické číslo u nich na které došla pokuta je 8201655258
dali jim k úhradě žárovku (BL-E-9-W) za 400 kč.poslali jsme to zpět jako křehké zboží.
zákaznické číslo u nich na které došla pokuta je 8201655258 dali jim k úhradě žárovku (BL-E-9-W) za 400 kč.poslali jsme to zpět jako křehké zboží.
vrácení pokuty
|
Tweet |
Jednalo-li se o kupní smlouvu, od které spotřebitel odstoupil, spotřebitel odpovídá podnikateli dle § 1833 občanského zákoníku pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Hodnota zboží byla dle uzavřené smlouvy 1 Kč. Obal není součástí věci a nelze za jeho nedodání spotřebitele tímto způsobem sankcionovat. Společnost by navíc musela v souladu s § 2161 odst. 2 občanského zákoníku prokázat, že žárovky byly dodány v jiném obalu. Taková sankce navíc dle nám dostupných informací neměla ani oporu v uzavřené smlouvě.
Dobrý den,
na základě výše uvedených tvrzení Zákazníka byl celý jejich případ prověřen a jelikož tvrzení, obsažená v podání Zákazníka nejsou pravdivá, dovolíme si na něj reagovat.
Dne 18.8. 2014 uzavřel Zákazník Kupní smlouvu na LED žárovky a to za podmínek, definovaných Kupní smlouvou. Tato Kupní smlouva byla uzavřena se společností COMFORT ENERGY s.r.o., která není dceřinou společností CENTROPOL ENERGY , neb není k této společnosti v žádném stavu ovládané, či ovládající osoby a tedy tyto tvrzení Zákazníka nejsou v žádném ohledu pravdivá.
Dle Kupní smlouvy má Zákazník právo na odstoupení od ní a to ve lhůtě 30 dnů ode dne podpisu Kupní smlouvy, čímž dochází k rozšíření nároku na odstoupení od Smlouvy, oproti lhůtě, kterou spotřebiteli přiznává zákon a která činí 14 dní od podpisu Smlouvy. Zákazník, nebo spíš jeho zmocněnec uvádí, že bylo odstoupeno ve lhůtě 14 dní. Toto tvrzení zákazníka rovněž není pravdivé, když k odstoupení od Kupní smlouvy a vrácení zboží došlo až 8.9.2014, tedy po více než 14 dnech od sjednání takové smlouvy. Odstoupení od smlouvy přesto bylo, v souladu s lhůtou uvedenou v Kupní smlouvě, akceptováno.
Dalším nepravdivým tvrzením je skutečnost, že by mělo dojít k sankcionování Zákazníka pokutou 400 Kč.
Za podmínek v Kupní smlouvě uvedených je možné od ní odstoupit, ovšem za předpokladu, že je zboží vráceno nepoškozené a (pokud možno) v původním obalu. Zboží však nepoškozeno nebylo. Zákazník, jak je patrné z přiložené dokumentace vrátil zboží neúplné a sice jednu LED žárovku z pěti vyměnil a dodal typově jiný druh zboží, čímž porušil ustanovení Smlouvy. Naše společnost tak uplatnila nárok na úhradu toho, co z vráceného zboží ubylo, resp. to o co se snížila jeho hodnota, v důsledku dodání jiného druhu zboží. Takto byla koncipována i výzva k úhradě snížené hodnoty zboží.
S pozdravem,
BOHEMIA ENERGY entity, s.r.o.
Vzhledem k tomu, že spotřebitel již nevyužil možnosti reagovat, stížnost tímto uzavíráme.