Společnost


Delivery Hero Czech Republic s.r.o.

Počet nahlášených stížností:56
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#44961Vrácení peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 15 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
13.09.2020, před 4 lety

Michal Buriánek

Znění stížnosti

Dobrý den,

Dne 10.9. jsem si v mobilní aplikaci Dáme jídlo objednal celkovou objednávku v hodnotě 655kč do práce, avšak aplikace se pozastavila a nechtěla nic dělat. Refreshnul jsem ji, ale pořád nic. Z ničeho nic se koukám na mém účtu byly k potvrzení dvě platby. Potvrdil jsem pouze jednu, tu druhou jsem záměrně nechal nepotvrzenou, s tím že objednávku zruším.

V tu chvíli jsem měl velice dlouhý a důležitý telefonát, během kterého přišla první várka jídla, z ničeho nic volá druhý kurýr a ptá se kam má jídlo doručit. Slušně jsem mu oznámil, že už jídlo mám a že jsem si chtěl objednat jen jednou. On sám mě uklidnil s tím, že došlo na prodejně k omylu a že to vyřeší.

Následně mi bylo telefonováno z centrály Dáme Jídlo, což jsem z pracovních důvodů nemohl vzít. Volali mi dvakrát během mého hovoru v rozpětí asi 10 sekund. Snažil jsem se hovor ihned ukončit a volal jsem jim zpět. Ovšem infolinka je jednosměrná brána. Volal jsem tedy ihned do McDonaldu a snažil se problém vyřešit. Oznámili mi zde, že vše musím řešit s dáme jídlo. Okamžitě jsem tedy otevřel aplikaci, u chybové objednávky žádal vrácení peněz. Mezi tímto krokem a podáním objednávky uběhlo pouze něco přes půl hodiny. Od této chvíle během komunikace s podporou jsem se dozvěděl že jsem měl údajně řešit objednávku hned, což jsem udělal, zvolit správnou kategorii v reklamaci, což jsem udělal, a poslední věc jsem je měl vyrozumět na infolinku, která byla uzavřena. Požádal jsem tedy o kontakt na nadřízeného, přičemž podpora přestala komunikovat.


Produkt

Objednávka jídla z McDonaldu přes Dáme Jídlo


Požadované řešení

Vrácení peněz a omluva za nehorázně arogantní přístup podpory.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.10.2020 15:43, před 4 lety

Z úvodu stížnosti vyplývá, že spotřebitel potvrdil (a tím pádem i uhradil) platbu pouze za jednu objednávku (pasáž "Potvrdil jsem pouze jednu, tu druhou jsem záměrně nechal nepotvrzenou, s tím že objednávku zruším."). Na žádném dalším místě stížnosti není uvedeno, že spotřebitel platbu za druhou objednávku následně potvrdil. Naopak z popisu vyplývá, že spotřebitel s druhou objednávkou nepočítal, a tudíž se nám nejeví logické, že by ji následně dodatečně hradil. Z tohoto důvodu na nás působí poněkud zmateně požadavek na vrácení peněz.

Obecně lze uvést, že dle § 1732 občanského zákoníku společnost damejidlo.cz s.r.o. skrze aplikaci činí vůči jejím uživatelům - spotřebitelům - závaznou nabídku. Dle § 1740 občanského zákoníku platí, že spotřebitel, kterému je nabídka určena, nabídku přijme, projeví-li s ní včas vůči navrhovateli souhlas. Spotřebitel je povinen uhradit kupní cenu pouze za zboží, které si opravdu objednal.

Dle § 1742 občanského zákoníku platí, že přijetí nabídky (v kontextu řešené věci se jedná o "provedení objednávky") lze zrušit, dojde-li zrušení navrhovateli nejpozději s přijetím.

Spotřebitel by mohl argumentovat tím, že pokud jde o druhé (nechtěné) přijetí nabídky, které bylo způsobeno chybou aplikace, nešlo vůbec o právní jednání, které by učinil, resp. chtěl učinit, on sám. Připadá tak v úvahu možnost argumentovat tím, že se jednalo o zdánlivé právní jednání, a to v souladu s § 551 občanského zákoníku. K takovému ujednání se dle § 554 občanského zákoníku nepřihlíží. Jinou otázkou je, jak lze tuto skutečnost prokázat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2020 14:58, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.