Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, obracím se o pomoc a s prozbou ohledne jednani společnosti Vesela veda.
V lonskem druhem poleleti jsme meli zaplacenych 15 lekci krouzku Vesele vedy. Dcera stihla odchodit 4 krozky nez prisel coronavir.
Po moznosti nastoupeni do skoly, byl z duvodu omezeni a dobrovolnosti skolni dochazky krouzek zrusen. Tzn. Ze nam propadli dalsi 2 hodiny na ktere jsme meli narok.
Spolecnost Vesele vedy se tedy rozhodlo ze nam umozni v dalsim roce nahradit 5hodin krouzku. Nebo 1 denni sleva na tabor za podminky ze si zaplatite zbytek taboru.
Jiz jsem se na tento postup ohrazovala, ale nikdo se mnou nekomunikuje.
Bohuzel jak to byva, dcera ani tech 5 nabidnutych hodin odchodit nemuze. Casove ji to nevychazi. Tak jsem se spojila s koordinatorkou vesele vedy a ta mi nabidla zdarma laboratorni kufrik. Na zaklade telefonickeho rozhovoru jsem poslala e-mail a doted na nej nikdo nereagoval.
Nechapu rozhodnuti teto společnosti o nahrade. Je to prvni krouzek ktery nekomunikuje a ani nevratil celou neodchozenou castku.
Vzdyt se obohacuji na ukor deti. A to ze vytvorili 10 lekci na svych strankach? Na jare jsme jako rodice meli dost svych starosti abychom zvladali vyuku svych deti a ne jeste delali pokusy, ke ketrym mimochodem meli i pristup neplatici lidi. A to mi v tomto pripade neprijde jako dostatecne vyrovnani, jak mi pani vysvetlovala.
Neresila bych to, ale nelibi se mi jednani teto spolecnosti a hlavne z jejich strany zadna komunikace na me zpravy.
Krouzek vesele vedy
vraceni cele neodchozene castky
|
Tweet |
Pokud byl změněn termín výuky (tj. doba, ve které je poskytováno plnění ze strany poskytovatele služeb), jedná se o jednostrannou změnu smluvních podmínek, za kterých je poskytováno plnění ze strany poskytovatele. Jednostranná změna smluvních podmínek je ve smluvním právu v zásadě (tj. až na výjimku, kterou upravuje § 1752 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník) nepřípustná, neboť je v rozporu se základní zásadou smluvního práva pacta sunt servanda („smlouvy mají být plněny“). Spotřebitel tedy bude muset zásadně vždy s jednostrannou změnou obsahu závazku souhlasit. Obsahem závazku je i ujednání o místě a způsobu plnění.
Pokud se změnou závazku spotřebitel souhlasit nebude, bude závazek pro nemožnost plnění ze strany pořadatele zrušen a spotřebitel bude mít možnost na vrácení peněžních prostředků, které uhradil poskytovateli, proběhla-li úhrada v předstihu, za ty termíny, které následují po zrušení smlouvy, resp. za ty termíny, které nebyly plněny. V řešené věci se navrácení týká kurzovného za lekce neposkytnuté původně sjednaným způsobem, v původně sjednaný čas a v původně sjednaném místě, kterých bylo 11 (15 sjednaných - 4 poskytnuté). Pokud by spotřebitel s přesunutím souhlasil, je nutné toto právní jednání kvalifikovat jako tzv. novaci.
Nevrátí-li společnost spotřebiteli peněžní prostředky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení. Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Dle zákona je možné se s odkazem na zásah vyšší moci liberovat pouze v oblasti náhrady škody, nikoliv v oblasti tzv. následné nemožnosti plnění (k tomu viz § 2913 odst. 2 a § 2006 an. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). To znamená, že podnikatel má povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu neodučených kurzů, ale nemá povinnost spotřebiteli hradit kupř. již zaplacenou zálohu na ubytování, které si spotřebitel v souvislosti s kroužkem dopředu zajistil. Obchodní podmínky společnosti se v situaci, kdy nejsou v souladu se zákonem a staví spotřebitele do méně výhodné pozice, nepoužijí. Nemožnost plnění byla nepochybně na straně společnosti.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Z naší strany došlo k pozdnímu oslovení subjektu, který se vyjádřil, že bude reagovat do týdne. Stížnost proto do té doby nebude publikována.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.