Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
televize-model LG 55SM8200PLA
výrobní č.908MAQQ21084
zakoupena 17.11.2019, na prodejně EXPERT elektro Znojmo,Brněnská 19,669 02 Znojmo
Obrazovka nejprve zmodrala,zvuk šel.
Nyní obrazovka černá,zvuk nereaguje.
Opravář tvrdí,že nejsou náhradní díly a čekáme dalších 14 dní.
Děkuji za kladné vyřízení.
S pozdravem Radová
televize-model LG 55SM8200PLA výrobní č.908MAQQ21084
Vyměnit televizor.
|
Tweet |
Dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, má prodejce povinnost vyřídit reklamaci do 30 dní. Prodloužení této lhůty je možné jen pokud se tak prodejce se spotřebitelkou dohodnout. Pokud prodejce nevyřídí reklamaci včas, pak má spotřebitelka právo i na odstoupení od kupní smlouvy (vedle práva na opravu věci či výměny za novou věc) a tudíž na vrácení kupní ceny výrobku. To však platí jen tehdy, pokud délka reklamace překročí 30 dní.
Obecně platí u reklamace takzvaná hierarchie nároků. To znamená, že podle ustanovení § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má spotřebitelka právo na bezplatné odstranění vady (opravu), v případě, že by vadu nebylo možné odstranit nebo by bylo oprava vzhledem k vadě neúměrná, pak má spotřebitelka právo na dodání nové věci. Pokud to není možné, může spotřebitelka od smlouvy odstoupit. Vždy také může požadovat přiměřenou slevu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.