Společnost


Lidl Česká republika s.r.o.

Počet nahlášených stížností:789
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:9
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 151 stížnostech.

#44976Rouška - odmítnutí prodeje zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 16 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
14.09.2020, před 4 lety

Jan Novák

Znění stížnosti

> Aplikování dikskriminačního trestu - odmítnutí prodeje zboží v případě že roušku nemáte nasazenou a nebo ji máte nasazenou pod nosem s jasným cílem veřejně potrestat zákazníka

> Proč zaměstanaci lidlu plní proktivně úlohu kontrolorů roušek (aniž by k tomu měl Lidl zákonnou povinost) a aplikuje dikriminační a veřejně ponižující tresty - odmítnutí prodeje zboží?

> Na přímý - veřejný dotaz (komentář) na Facebookové stránce k příspěvku o znovu-zavedení roušek v Lidlu kde dotaz zněl - Zda-li má Security instrukce nařídit prodavači aby neprodával zboží zákazníkovi bez roušky byl nepohodlný dotaz ihned cenzurován/odstraněn moderátorem Stránky, žádám proto lidl k tomuto o oficiální vyjádření zde


Produkt

Prodej zboží


Požadované řešení

Nediskriminovat zákazníka který má roušku pod nosem nebo vůbec (např si ji zapoměl doma) odmítnutím prodeje zboží

Veřejné omluva (facebook, twitter) všem kterým se toto stalo (viz jiná totožná stížnost na vasestiznosti.cz)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.10.2020 16:11, před 4 lety

Má-li spotřebitel za to, že došlo k porušení předpisů upravujících práva a povinnosti subjektů v rámci ochrany veřejného zdraví, může se obrátit na hygienickou stanici s podnětem k prověření.

Obecně platí, že dle § 6 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále také dle ústavního zákona č. 2/1993 Sb., Listina základních práv a svobod, či zákona č. 198/2009 Sb., antridiskriminační zákon), není podnikatel oprávněn odepřít spotřebiteli vstup do provozovny bez legitimního odůvodnění tohoto zákazu.

(Přímou) diskriminací se rozumí takové jednání, včetně opomenutí, kdy se s jednou osobou zachází méně příznivě, než se zachází nebo zacházelo nebo by se zacházelo s jinou osobou ve srovnatelné situaci, a to z důvodu rasy, etnického původu, národnosti, pohlaví, sexuální orientace, věku, zdravotního postižení, náboženského vyznání, víry či světového názoru. Uvedený výčet důvodů není vyčerpávající. Obecnou výjimku (kromě specifických pro jednotlivé oblasti, např. zaměstnávání), kdy nejde o diskriminaci, přestože by se tak na první pohled mohlo zdát, tvoří případy, kdy je toto rozdílné zacházení objektivně odůvodněno legitimním cílem a prostředky k jeho dosažení jsou přiměřené a nezbytné.

V uvedeném případě máme za to, že ačkoliv by mohl postup společnosti Lidl Česká republika v.o.s. vypadat diskriminační, ve skutečnosti tomu tak není. Domníváme se, že teto postup by byl shledán přiměřeným vzhledem k dosažení legitimního cíle, kterým v tomto případě je ochrana obyvatelstva před šířením pandemie nemoci COVID-19. Za další lze uvést, že spotřebitel, který má povinnost mít v souladu s právními předpisy zakrytá ústa a nos a který tyto předpisy nedodržuje, by neměl do provozovny vůbec vstoupit. Podle obecných právních zásad platí, že nikdo nesmí těžit ze svého nepoctivého nebo protiprávního činu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.12.2020 15:37, před 4 lety

Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.1.2021 19:32, před 4 lety

Společnost nevyužila možnosti na případ reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.