Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
mám na Vás dotaz ohledně reklamace ubytování.Od 2.8.2014 do 16.8.2014 jsem trávil dovolenou s rodinou v penzionu (apartmánu), který jsem si vybral přes internet, apartmán měl být plně vybaven, s možností vlastního vaření, od prvního dne byl el. dvojvařič nefunkční, všude špína, pavouci a pavučiny všude kam se podíváte, majitelka vařič i přes upozornění neřešila, čímž se nám dovolená značně prodražila, jelikož jsme si nemohli sami nic uvařit, plesnivý sprchový kout, takřka nefunkční Wifi, vyhřívaný bazén, studený, zelený atd., za ubytování jsem zaplatil 7.700,- zálohu převodem z účtu, druhou polovinu 7.700,- jsem předal majitelce osobně, přičemž jsem požadoval doklad společně z celkovým vyúčtováním, který jsem doposud neobdržel. Písemě jsem podal reklamaci ubytování, po nějaké době majitelka odpověděla, mimochodem sama potvrdila, že se v sezóně moc neuklízí, jelikož na to nemá čas, ale prý je to normální a o žádné fin. kompenzaci nechce ani slyšet, od té doby již nereaguje. Spolu s námi tam bylo 8 dospělích, kteří toto mohou potvrdit, samozřejmě mám vše zdokumentované. Již jsem kontaktoval fin., živnostenský úřad a příslušnou ČOI, která mi již odpověděla, ve smyslu, že nic nemohou dělat, na nic nemají kompetence. Prosím Vás o radu, jak mám dále tuto situaci řešit. S pozdravem Pěnička.
Výrazná sleva z ceny za ubytování
|
Tweet |
Mezi stranami byla uzavřena smlouva o ubytování. Ubytovateli vyplývá z § 2328 občanského zákoníku povinnost poskytnout ubytovanému ubytovací prostor ve stavu způsobilém pro řádné užívání a zajistit mu nerušený výkon jeho práv spojených s ubytováním.
Ubytovatel odpovídá za řádné splnění závazku, zejména je zavázán plnit bez vad s vlastnostmi vymíněnými nebo obvyklými.
Vadu je nutné vytknout bez zbytečného odkladu, nejpozději do šesti měsíců. Jednalo-li se o vadu odstranitelnou, ubytovaný mohl požadovat její odstranění nebo přiměřenou slevy z ceny. Nebylo-li možné vadu odstranit a nebylo možné pro ni předmět řádně užívat, mohl ubytovaný buď odstoupit od smlouvy, anebo se domáhat přiměřené slevy z ceny. V tuto chvíli je možné pouze domáhat se přiměřené slevy z kupní ceny. Nedostatky v ubytování je nutné doložit.
Na žádost spotřebitele je ubytovatel povinen vydat doklad o poskytnutí služby s uvedením data poskytnutí služby, specifikací služby a její cenou, spolu s identifikačními údaji ubytovatele obsahujícími jméno a příjmení nebo název nebo obchodní firmu, případně název ubytovatele a jeho identifikační číslo osoby. Za toto porušení zákona můžou dozorové orgány (tj. živnostenský úřad, česká obchodní inspekce) uložit ubytovateli pokutu.
Paní Leona Podrazilová byla o stížnosti informována, doposud se však nerozhodla ke stížnosti vyjádřit. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, jsme nuceni stížnosti pro nereakci subjektu uzavřít. Případné spory mohou být řešeny pouze soudní cestou v soukromoprávním řízení.