Počet nahlášených stížností: | 85 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na Vánoce 2019 (28.12.2019) jsem si objednal let do Portugalska pro 2 osoby (odlet 9.9.2020) , v ceně 19 806,- Kč. V červnu 2020 a nástalé situaci s Covid jsem využil možnosti zrušit řádně let s možností refundance zaplacené částky. To bylo ČSA přijato a zadáno do systému a mělo být vyplaceno do několika měsíců. Bohužel dnes máme polovinu září 2020 a částku stále nemám na účtě. Po telefonátu na linku ČSA jsem se dozvěděl pouze to, že v systému je vrácení částky zadané, ale nedokážou říci kdy bude vyplaceno. Prosím o pomoc s řešením. Moc děkuji
let Praha -Funchal a zpět/ odlet 9.9.2020 -18.9.2020
prosím o vrácení zaplacené sumy za letelenky
|
Tweet |
Pokud spotřebitel využil možnost zrušení letu, která byla pravděpodobně upravena ve smlouvě, a měla mu být poskytnuta za tento let refundace, pak se termín, ve kterém má být refundace poskytnuta, řídí smluvním ujednáním.
Pokud společnost neposkytne spotřebiteli refundaci ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud termín nebyl sjednán, může spotřebitel požadovat vyplacení refundace ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Pokud spotřebitel své peníze v plné výši ani dodatečně neobdrží, může se obrátit na Úřad pro civilní letectví. V rámci současné situace zpřístupnili na svých webových stránkách (https://www.caa.cz/verejnost/odepreni-nastupu-zpozdeni-nebo-zruseni-letu/formular-stiznosti-cestujicich-v-letecke-doprave/) shrnutí informací při snaze o vymáhání peněz za letenky zadržovaných leteckými společnostmi. Konkrétní kompenzační formulář je interaktivní a je dostupný zde: https://kompenzace.caa.cz/.
Společnost České aerolinie a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Podle vyjádření společnosti se mohou spotřebitelé obrátit se svými stížnostmi na oddělení vztahů se zákazníky prostřednictvím elektronického formuláře, který je k dispozici na adrese https://www.csa.cz/cz-cs/kontaktni-formular/. V případě, že spotřebitel již společnost kontaktoval a nebyl spokojen se způsobem, jakým byl jeho požadavek vyřízen, může se s návrhem na mimosoudní řešení sporu obrátit na Českou obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.