Počet nahlášených stížností: | 55 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Před lety jsem uzavřel s UPC smlouvu na příjem sat.TV.Koupil jsem doporučený sat.přijímač a poté mi přišla sat. karta,kterou bohužel nebylo možné v přijímači použít vzhledem k její zastaralé velikosti(většina nových přijímačů se v té době začala dělat pouze na mikrokartu).Kontaktoval jsem tedy UPC sdělil jim,že mám již nový sat.přijímač a potřeboval bych tedy menší kartu.Bylo mi sděleno,že mikrokartami zatím nedisponují a že nemají ani plotr na úpravu stávající.Musím se prý obrátit nejlépe na O2 a domluvit si zpoplatněné zmenšení karty.Po pár letech jsem smlouvu s UPC ukončil a odeslal dle dohody kartu nazpět.Karta byla kompletní ,ale kvůli přijímači rozřezená.Následně mi bylo nučtováno přes 700 Kč za znehodnocenou kartu.Obrátil jsem se telefonicky opět na UPC a požádal,aby si přehráli zaznamenaný rozhovor,kde mi jejich technik doporučuje jako jediné řešení zmenšení karty její výřez.Sdělili mi,že to ověří.Od té doby,což bylo v roce 2015 se mi nikdo neozval,až teď po více jak 5letech se mi ozvala jákási vymáhací agentura M.B.A. Finance s.r.o.,Masarykovo náměstí 1346/15
790 01 Jeseník s tím,že převzala moji pohledávku od UPC a k té si příčítají nemalé náklady na komunikaci se mnou plus každý následující den se navyšující úrok(v pátek mi dorazila složenka,v pondělí jsem na MBA volal a částka už byla vyšší,neboť se prý navyšuje každým dnem).Lze se vůbec nějak účinně bránit?
Poskytování satelitní příjmu TV
Zrušení poplatku za vrácenou kartu
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že platná pohledávka společnosti neexistuje (tzn. že vztah byl ukončen s tím, že byly vzájemné pohledávky vypořádány), patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Ohledně povahy vymáhané pohledávky dodáváme, že je-li vymáhaná pohledávka smluvní pokutou (což je velmi pravděpodobné), pak dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11 platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné (listiny, na niž spotřebitel připojuje svůj podpis). Pokud byl navíc spotřebitel zaměstnancem společnosti ujištěn, že se v případě zmenšení karty jedná o jediné řešení a toto řešení mu bylo doporučeno, nelze následné rozříznutí karty přičítat k tíži spotřebiteli, neboť ten se pouze řídil instrukcemi zaměstnance, který vystupoval ve vztahu jako subjekt jednající s náležitou péčí a odborností v souladu s § 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - tedy M.B.A. Finance s.r.o. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.
Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz (jde-li o společnost, které byla pohledávka postoupena).
V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma (jde-li o společnost, která pohledávku postoupila).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.