Společnost


Kiwi.com s.r.o.

Počet nahlášených stížností:48
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#44998Voucher v neúplné hodnotě původně zakoupené letenky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 11 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
15.09.2020, před 4 lety

Jiří Oulehla

Znění stížnosti

Dne 4.3. 2020 jsem u společnosti KIWI.com zakoupil letenky pro 5 osob na zpáteční let ČSA z Prahy-Bilbao a zpět s původně plánovaným odletem 13.8. Celková zaplacená cena byla 35 894,42 Kč. Dne 8.6. jsem obdržel email od KIWI, že let byl zrušen ze strany ČSA. Požádal jsem o vrácení plné částky, ale KIWI mi dalo voucher pouze v hodnotě 597,76 EUR, tj. přibližně 50% původně zaplacené částky. Přes několik urgencí z mé strany se mi dostalo vždy jen omluvy a informace, že více mi KIWI neposkytne.


Produkt

111740552


Požadované řešení

Peníze nebo Voucher v plné hodnotě, tj. 35 894,42 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.10.2020 10:45, před 4 lety

Společnost Kiwi.com s.r.o. vystupuje ve vztazích se spotřebiteli zpravidla jako zprostředkovatel, nikoli jako prodávající letecká společnost. Cenu letenek je ovšem třeba nárokovat přímo u letecké společnosti. Nároky cestujících při zrušení letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004. Cestující, jehož let byl zrušen, má právo zvolit mezi náhradou pořizovací ceny letenky spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu, a to při nejbližší příležitosti, nebo přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek a při nejbližší příležitosti na jejich cílové místo určení, nebo přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek na jejich cílové místo určení v pozdější době podle přání cestujícího s výhradou dostupnosti míst. Vzhledem k současné situaci však volba letu při nejbližší příležitosti nemusí být poskytnuta v krátké době.

Náhradu pořizovací ceny letenky je společnost povinna uhradit do sedmi dní způsobem stanoveným v čl. 7 odst. 3 Nařízení (hotově, elektronickým bankovním převodem, bankovními příkazy nebo bankovními šeky nebo, v případě dohody podepsané cestujícím, cestovními poukazy nebo jinými službami), a to za část nebo části neuskutečněné cesty a za část nebo části již uskutečněné cesty, jestliže let nadále neslouží účelu vztahujícímu se k původnímu cestovnímu plánu cestujícího, spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu, a to při nejbližší příležitosti.

Problematikou zrušení letu v současné situaci se více zabýváme v tiskové zprávě: https://www.dtest.cz/clanek-8028/dtest-na-co-mate-pravo-pri-zruseni-letu-v-dobe-onemocneni-covid-19

Pokud spotřebitel uzavřel se zprostředkovatelem smlouvu, jejímž obsahem je i povinnost společnosti opatřit spotřebiteli vrácení kupní ceny za zrušený let, nemůže zprostředkovatel svévolně tuto kupní cenu pokrátit (např. s tím, že se jedná o poplatek za jeho službu) bez toho, aniž by o tom spotřebitele dopředu srozumitelně poučil.

Jinými slovy, letecká společnost musí vrátit spotřebiteli plnou (původní) cenu letenky, a navrací-li tuto částku prostřednictvím zprostředkovatele, musí i tento zprostředkovatel spotřebiteli tuto částku vrátit ve výši, v jaké ji obdržel od letecké společnosti.

Cestující je oprávněn podat stížnost a požadovat po letecké společnosti zjednání nápravy. Po bezvýsledném uplynutí šestitýdenní lhůty pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví(dále jen „ÚCL“), letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.3.2021 14:32, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.