Společnost


ARRIVA autobusy a.s.

Počet nahlášených stížností:56
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:6
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#45000Chování řidiče

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 11 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
15.09.2020, před 4 lety

Baal Volturi

Znění stížnosti

Dobrý den, chci podat stížnost na nestoudné chování řidiče autobusu linky číslo 690320 23 dne 9. 9. 2020. Dne 9. 9. jsem cestoval z Markoušovic do Č. Kostelce a měl jsem řádně zakoupenou jízdenku a na své iredo kartě. Na zastávce Batňovice pod kostelem jsem měl přestup, ovšem řidič autobusu z Trutnova s odjezdem v 16:05 co pokračoval do Náchoda otevřel pouze zadní dveře, pro výstup a neumožnil mi nástup, neboť zadní dveře hned zavřel a přední ani neotevřel a následně odjel. Jelikož jsem měl těžké zavazadlo musel jsem si zavolat taxíka. Zaplacená jízdenka k ničemu a ještě jsem musel zaplatit skoro pětikilo za taxi. Byl bych velice rád, kdyby byl řidič za toto chování potrestán a to nejen nějakou domluvou, ale aby na to doplatil finančně stejně jako já. Na co jezdí autobusy, když se jejich řidiči mohou chovat takto... Ano vím, že je omezení ale autobus byl poloprázdný, navíc lidi vystupovali a vím, že mají být masky, ale já spadám do skupiny, která má výjimku ze zdravotních a pobírám invalidní důchod III. stupně, což mohu i doložit. Toto jsem mu však nemohl sdělit neboť ani neotevřel dveře a prostě odjel.


Požadované řešení

Finanční kompenzace a potrestání řidiče.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.10.2020 10:56, před 4 lety

Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.

Pokud jde o neposkytnutí služby, je možné se na společnost obrátit jednak s reklamací služby (1), jednak s žádostí o náhradu škody (2).

(1) Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).

(2) Dle § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích. Máme za to, že spotřebitel může po společnosti žádat i náklady spojené s dopravou jiným, náhradním způsobem. Pro výpočet náhrady za používání motorových vozidel se, pro absenci právní úpravy v oblasti spotřebitelského práva, používá analogicky předpisů pracovního práva. V těch se stanoví, že sazba základní náhrady za 1 km jízdy činí nejméně u osobních silničních motorových vozidel 4,20 Kč (viz § 1 písm. b) vyhlášky č. 358/2019 Sb.). Upozorňujeme však, že dle § 1925 občanského zákoníku platí, že čeho lze dosáhnout uplatněním práva z vadného plnění (tj. v reklamačním řízení), toho se nelze domáhat z jiného právního důvodu (tj. např. z titulu náhrady škody).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.3.2021 14:28, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.