Společnost


L J spol. s r. o. VÝROBA NÁBYTKU

Počet nahlášených stížností:12
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#45003Nevrácené peníze za reklamované zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 15 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
15.09.2020, před 4 lety

Lada Mikulková

Znění stížnosti

Z tohoto e-shopu jsem si objednala zrcadlo, které mi dne 26.6.2020 bylo doručeno.
Jelikož zrcadlo jevilo známky poškození (zadní sololitová deska byla vyboulená a byla moc úzká, takže drátěná "účka", která desku měla jistit, desku vůbec nedržela a při pověšení by hrozilo vypadnutí a rozbití zrcadla), tak jsem ihned volala na reklamační oddělení a bylo mi řečeno, abych vše nafotila a poslala e-mailem a současně poslala zrcadlo zpět na adresu společnosti.

Dne 30.6.2020 jsem dle pokynů odeslala zásilku zpět.
Dne 1.7.2020 mi paní Machová Andrea na e-mail poslala vyřízení reklamace - uznání a žádala mě o číslo účtu, na který mi mají poslat zpět peníze.

Na dokladu uznání reklamace bylo napsáno, že způsob vyřízení bude Oprava, se lhůtou vyřízení 30 dní; na to jsem zvedla telefon a paní mi řekla, že mám poslat číslo účtu, že mi budou vráceny peníze.

Do dnešního dne, i po čtyřech telefonních urgencích a jedné písemné, mi peníze vráceny nebyly. Poslední výzvu k zaplacení mojí reklamace jsem posílala e-mailem dne 31.8.2020; na tuto výzvu nikdo nereagoval.


Produkt

zrcadlo, dřevěný rám stříbrné barvy, MALKIA TYP5, o velikosti 38x128 cm


Požadované řešení

vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.10.2020 15:03, před 4 lety

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.

V řešené věci se vyřízením reklamace myslí buď vrácení peněžních prostředků (telefonická domluva), nebo oprava věci (uvedeno v reklamačním protokolu). Vzhledem k tomu, že ve výše uvedené lhůtě nebylo splněno ani jedno, ani druhé, nemá větší význam zkoumat, jakým způsobem měla být reklamace vlastně vyřešena.

Odstoupení od smlouvy je třeba oznámit prodávajícímu, zároveň je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje. V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.12.2020 16:04, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.