Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den.
Mam problem z kuchine od spolecnosti Oresi. Objednal jsem kuchin jeste na zacatku roku. Po uzavreni smlouvy cekal jsem 3 mesice na instalace.
Kdyz technici nainstalovali kuchin' (26.08.20) ne dokoncili spoustu vec.
1) Jedna skrin' ne byla nainstalovana protoze troublar ne mel zarizeni (vrtak na zelezo).
2) Drez ne byl nainstalovan
3) Nektery dily kuchine ne byli pravidelne namontovany protoze troublari ne meli dily.
4) Mycka mela vadu (poskrababna) a kdyz na to ukazal technikum rekli ze to patri do reklamace a stejne je ne pripojili.
Jsem moc krat volal a psal emaily. Bohuzel dnes 15.09 ne byla resena ani jedna vada. Kuchin' stale se nachazi v napul pripraqvenem stavu.
reklamace RMA20006600
Od Oresi chci pravidelne reseni vsech vad a slevu 10% od ceny kuchini.
|
Tweet |
Pokud bylo součástí smlouvy i ujednání o tom, že prodávající společnost spotřebiteli kuchyň doručí, sestaví a zprovozní, avšak k tomuto jednání nikdy nedošlo, společnost nesplnila povinnosti, ke kterým se ve smlouvě zavázala.
Pokud nebyla kuchyň náležitě sestavena a zprovozněna ve sjednaném termínu, ač to bylo mezi stranami sjednáno, ocitá se společnost v prodlení. Spotřebitel následně upozorní prodávajícího, že nesplnil svou povinnost včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodatečnému splnění (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nesplní svou povinnost ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky, zatímco prodávající si může na své náklady rozmontovat a odvést zboží.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu, informovat v něm prodávajícího o případném odstoupení od smlouvy a vyzvat ho k navrácení peněžních prostředků.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.