Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#45012První třída horší než druhá

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 dny 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.09.2020, před 4 lety

Baal Volturi

Znění stížnosti

Dobrý den
Již od roku 2015 si nejenom já stěžuji na to co ČD vydávají za 1. třídu ve vozech ABpee347.
Dopravce se na svém webu chvástá, že v 1. třídě jsou pohodlnější sedadla, více místa na nohy apod.
Realita je taková, že v těchto vozech je v 1. třídě méně místa na nohy nežli v druhé.
Oddíl 1. třídy ve vozech ABpee347 ani nesplňuje normu UIC567, která definuje minimální rozteč nemzi sedadly proti sobě na 1450mm, neboť u sedadel číslovaných 31-56 jsou rozteče mezi 1300 až 1350mm.

Dopravce argumentuje, že ve vozech jezdí cestující, ale co jim zbývá, když mají na výběr toto, nebo 50 let staré vozy?

Dopravce i tvrdí, že vůz normy splňuje, což však není pravda.

Dopravce sám několikrát uznal, že v této 1. třídě je méně místa na nohy než ve třídě 2. tudíž na svých stránkách klame zákazníky. Argumentuje tím, že rozdíl je zanedbatelný, což tím, že se jedná až o třetinový rozdíl je směšná výmluva.
Problematikou těchto vozů se zabývají i webové stránky https://www.jednicka.net/abpee/


Produkt

Stav 1. třídy ve vozech ABpee347


Požadované řešení

Upuštění od nasazování těchto vozů na dálkové rychlíky a jejich předislokování na osobní vlaky.
Případně zásadní modernizace interiéru, nebo přeznačení na 2. třídu.
Více o možnostech řešení problému https://www.jednicka.net/abpee2/


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.9.2020 12:13, před 4 lety

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.