Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
reklama EKO TIPY TRIKY: Topíme zeleně
https://www.youtube.com/watch?v=h3ZLYYm628Q
zesměšňuje vytápění biomasou a lživě tvrdí, že topení plynem je ekologičtější než topení kotlem na biomasu.
Přitom biomasa je obnovitelný zdroj na rozdíl od plynu, který se podílí na zvyšování množství CO2 v atmosféře, což je mj. v rozporu s mezinárodními závazky ČR.
Navíc zvyšování závislosti na fosilních palivech dovážených vesměs ze zemí s diktátorskými režimy (jako je například Rusko) ohrožuje demokracii a svobodu v ČR.
E.ON Česká republika, s. r. o. tedy touto reklamou v zájmu zvýšení svých zisků hrubě ohrožuje bezpečnost a zdraví lidí v ČR.
reklama EKO TIPY TRIKY: Topíme zeleně https://www.youtube.com/watch?v=h3ZLYYm628Q
Okamžité stažení uvedené reklamy ze všech médií včetně Internetu a finanční podpora organizací které dokážou vykompenzovat škodu kterou tato reklama způsobila.
|
Tweet |
Soukromoprávní regulace:
Dle doktrinálních závěrů je od klamavé reklamy ve smyslu § 2977 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nutno odlišovat tzv. obvyklé reklamní přehánění (dříve označováno jako tzv. dryáčnická reklama). Každá reklama musí svého adresáta upoutat, zaujmout, přičemž její zadavatelé či zpracovatelé volí různé způsoby, jak tak učinit. Pro reklamu je typické, že užívá nadsázku, „nadnáší“ kvalitu zboží či služeb, snaží se ukázat propagované produkty či služby v lepším „světle“. Pokud by u reklamy nebyla připuštěna určitá míra přehánění, ztratila by reklama svoji podstatu. Hranice mezi obvyklým reklamním přeháněním a klamavou reklamou nejsou výrazné, ale stěžejním hlediskem je hledisko tzv. průměrného spotřebitele. O obvyklé reklamní přehánění tak půjde tehdy, pokud průměrný spotřebitel pozná, že se jedná pouze o „přehánění“, nikoliv o „fakt“, jemuž bude přisuzovat takovou váhu, že na jeho základě učiní určité hospodářské rozhodnutí, které by jinak neučinil.
Dle závěrů praxe lze přisvědčit výše uvedenému, neboť již předválečné rozhodnutí uveřejněné ve sbírce Vážný pod č. 11.396 uvádí, že "reklamě nelze ukládati takové meze, aby se stala vůbec nemožnou. Nutno připustiti příkrasy a nadsázky, poněvadž by jinak každá reklama přestala být působivou, zůstala by nepovšimnuta a nebyla by ,reklamou'." Je třeba podotknout, že tato judikatura nebyla doposud překonána a její závěry jsou použitelné i dnes.
Veřejnoprávní regulace:
Dle § 2 odst. 4 zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, platí, že reklama nesmí podporovat chování poškozující zdraví nebo ohrožující bezpečnost osob nebo majetku, jakož i jednání poškozující zájmy na ochranu životního prostředí. Reklama, kterou ve stížnosti uvádí spotřebitel a která propaguje plynový kotel, nepodporuje podle našeho mínění chování poškozující zájmy na ochranu životního prostředí, a to za předpokladu, že propagovaný plynový kotel splňuje všechny náležitosti vymezené zákonem, zejm. zákonem č. 201/2012 Sb., o ochraně ovzduší. Jako reklamu podporující jednání, které poškozuje životní prostředí, by bylo možné chápat kupř. reklamu na nelegálně zřízenou skládku apod.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.