Společnost


Booking.com (Czech Republic) s.r.o.

Počet nahlášených stížností:124
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#45017Navracené peníze za zrušení ZDARMA jsou nižší

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 6 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.09.2020, před 4 lety

Pavlína Suchánková

Znění stížnosti

Dobrý den, prosím o radu ve věci navrácení plné výše ceny za rezervaci, která byla deklarována jako zdarma. Rezervaci jsem zrušila do 5 minut od odeslání, peníze byly ale strženy v plné výši ihned po zaslání rezervace a to před uplynutím času na zrušení ZDARMA. Navrácení proběhlo do dvou dnů, částka byla v EUR stejná, avšak díky změně kurzů se jednalo o částku o 221 Kč nižší.Tento incident se stal již podruhé přes Booking.com. Zákazník z České republiky (pokud nemá bankovní účet v EUR, což Booking.com nevyžaduje ani nikde neuvádí) nemá možnost se proti těmto praktikám bránit? 5 minut rezervace mě tak stála 221 Kč. Prosím, kde se má s touto stížností nadále obrátit, popř. děkuji za radu


Produkt

Zrušení rezervace ZDARMA


Požadované řešení

Navrácení rozdílu v ceně


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.10.2020 13:01, před 4 lety

Došlo-li ke zrušení závazkového vztahu, přičemž se patrně jednalo o odstoupení od smlouvy, mají strany povinnost vydat si to, čím původně plnily a ve výši, ve které původně plnily.

Domníváme se, že ohledně přepočtu platí, že rozhodné je, v jaké měně spotřebitelka původně plnila. Platební brány na portálu Booking.com (Czech Republic) s.r.o. obvykle požadují plnění v €, nicméně vždy záleží na konkrétních okolnostech případu. Pokud tedy spotřebitel uhradil společnosti 10 €, má společnost povinnost vrátit spotřebiteli přesně 10 €. Pokud v mezidobí dojde ke změně kurzů, nelze to přičítat k tíži společnosti. Naopak pokud spotřebitel uhradil společnosti hodnotově 10 €, avšak částku hradil v Kč (např. 260,- Kč), má společnost povinnost vrátit spotřebiteli 260,- Kč bez ohledu na to, zda v mezidobí došlo ke změně, a proto tato částka bude v době vracení představovat v € částku vyšší (např. 10,5 €).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.11.2020 18:22, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.