Počet nahlášených stížností: | 124 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den, prosím o radu ve věci navrácení plné výše ceny za rezervaci, která byla deklarována jako zdarma. Rezervaci jsem zrušila do 5 minut od odeslání, peníze byly ale strženy v plné výši ihned po zaslání rezervace a to před uplynutím času na zrušení ZDARMA. Navrácení proběhlo do dvou dnů, částka byla v EUR stejná, avšak díky změně kurzů se jednalo o částku o 221 Kč nižší.Tento incident se stal již podruhé přes Booking.com. Zákazník z České republiky (pokud nemá bankovní účet v EUR, což Booking.com nevyžaduje ani nikde neuvádí) nemá možnost se proti těmto praktikám bránit? 5 minut rezervace mě tak stála 221 Kč. Prosím, kde se má s touto stížností nadále obrátit, popř. děkuji za radu
Zrušení rezervace ZDARMA
Navrácení rozdílu v ceně
|
Tweet |
Došlo-li ke zrušení závazkového vztahu, přičemž se patrně jednalo o odstoupení od smlouvy, mají strany povinnost vydat si to, čím původně plnily a ve výši, ve které původně plnily.
Domníváme se, že ohledně přepočtu platí, že rozhodné je, v jaké měně spotřebitelka původně plnila. Platební brány na portálu Booking.com (Czech Republic) s.r.o. obvykle požadují plnění v €, nicméně vždy záleží na konkrétních okolnostech případu. Pokud tedy spotřebitel uhradil společnosti 10 €, má společnost povinnost vrátit spotřebiteli přesně 10 €. Pokud v mezidobí dojde ke změně kurzů, nelze to přičítat k tíži společnosti. Naopak pokud spotřebitel uhradil společnosti hodnotově 10 €, avšak částku hradil v Kč (např. 260,- Kč), má společnost povinnost vrátit spotřebiteli 260,- Kč bez ohledu na to, zda v mezidobí došlo ke změně, a proto tato částka bude v době vracení představovat v € částku vyšší (např. 10,5 €).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.