Počet nahlášených stížností: | 14 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dňa 5. 5. 2020 som na Facebooku reagoval na ponuku výuky angličtiny za 1.-€ - 1 měsíc promo. V ten istý deň ma kontaktoval pracovník spoločnosti a ponúkol že mi vysvetlí princíp výuky a práce v ich portáli na www.anglictina.cz cez Google Meet.
Výuka prebehla, ja som si prešiel čo sa ako robí, ako sa tam môžem otestovať a dohodnúť si online výuku.
Dňa 6. 5. 2020 mi bol doručený link na "1. Vstupní formulář.mp4" a "Návod pro studenty.doc", ktoré boli uložené v Google docs a prístup k nim mi bol po čase znemožnený.
V ten istý deň mi prišla aj zmluva. Vyskúšal som si spôsob výuky, no nenachádzal som čas aby som využil predplatené služby.
Dňa 5. 6. 2020 som sa pokúšal dotelefonovať na číslo uvedené v zmluve v §3 bod 4. "+421 940 252 532" no bez úspechu.
Kontaktoval som človeka, ktorý so mnou prechádzal spôsob prihlásenia a zmluvu, nakoľko som sa chcel dohodnúť na odstúpení od zmluvy.
Napriek niekoľkým telefonátom som sa mu nedotelefonoval. Pokúšal som sa tiež telefonovať na číslo uvedené v zmluve, no bez úspechu.
Dňa 6.6.2020 som preto písal na info@anglictina.cz že chcem od zmluvy odstúpiť.
Dostal som odpoveď:
"Bohužel odstoupení od smlouvy není možné. Pokud vám kurz nevyhovoval, bylo nutné jej vypovědět do 14 dní dle smlouvy. Následně je už váš kurz aktivní a naplánován s týmem lektorů. Před uplynutím základní doby výuky: 24 měsíců kurz zrušit nelze a je nutno uhradit všechny platby.
Toto jsou alternativy, které můžete využít.
*Pokud nyní kurz nemůžete využívat, můžeme Vám kurz přerušit až na dobu 3 měsíců bez placení.
*Případně za sebe můžete najít náhradního studenta a se souhlasem naší společnosti přenášet práva a povinnosti vyplývající ze Smlouvy na třetí osoby. Nebo se domluvit na hrazení kurzu zaměstnavatelem.
Něco vám na kurzu nevyhovuje? Rádi Vám pomůžeme problém vyřešit, pokud nějaký máte.
V úvode zmluvy §1 je uvedené:
Doba trvání kurzu: *1 měsíc promo + 24 měsíců*
v §2 bod 6. je uvedené:
Doba trvání základního výukového cyklu ve společnosti LES: *1 měsíc promo + 24 měsíců, placeno: měsíčně*
v §2 bod 7. je uvedené:
Po uplynutí základní doby výuky: *1 měsíc promo + 24 měsíců*, může Plátce nadále užívat kurz na měsíční bází (v rozsahu: neomezené
množství skupinových výukových hodinneomezený obsah pro samostudium) v systému automatického prodloužení smlouvy pravidelným
placením fixní částky ve výši 54.99 EUR měsíčně do doby kdy se Plátce rozhodne od smlouvy odstoupit.
Občiansky zákonník §53 bod 1 uvádza:
"Spotrebiteľské zmluvy nesmú obsahovať ustanovenia, ktoré spôsobujú značnú nerovnováhu v právach a povinnostiach zmluvných strán v neprospech spotrebiteľa (ďalej len „neprijateľná podmienka“). To neplatí, ak ide o zmluvné podmienky, ktoré sa týkajú hlavného predmetu plnenia a primeranosti ceny, ak tieto zmluvné podmienky sú vyjadrené určito, jasne a zrozumiteľne alebo ak boli neprijateľné podmienky individuálne dojednané."
Podmienky však neboli dojednané individuálne. Zmluva bola daná, nebolo možné ju pripomienkovať.
Nie je možné od zmluvy odstúpiť - napr. v 3 mesačnej výpovednej lehote."
Možnosť odstúpenia od zmluvy sú pre zmluvné strany upravené v nerovnováhe. Poskytovateľ služby môže odstúpiť kedykoľvek no užívateľ služby len v 14 dennej lehote inak je zaviazaný na 24 mesiacov.
Spôsobuje to nerovnováhu v právach zmluvných strán.
Navyše bolo porušenie VOP §12, nebol som upozornený na ukončenie skúšobnej doby.
Výuka angličtiny online (internet. počítač, web kamera)
Možnosť odstúpiť od zmluvy z dôvodu nespokojnosti v lehote kratšej ako 24 mesiacov.
|
Tweet |
Jednání společnosti je možné kvalifikovat jako tzv. automatickou prolongaci smluvního vztahu [tj. situaci, kdy je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby (obvykle jeden měsíc) a to zpravidla na dobu následujících 12 měsíců; lze se však setkat s různými variacemi těchto časových úseků].
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Od smlouvy o poskytování služeb uzavřené distančním způsobem má spotřebitel možnost odstoupit zásadně ve lhůtě 14 dnů od uzavření smlouvy. Nebyl-li spotřebitel poučen o právu odstoupit od smlouvy v souladu s § 1820 odst. 1 písm. f) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, může spotřebitel od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dnů ode dne počátku běhu lhůty pro odstoupení podle 1829 odst. 1 téhož zákona. Jestliže však byl spotřebitel poučen o právu odstoupit od smlouvy v této lhůtě, běží čtrnáctidenní lhůta pro odstoupení ode dne, kdy spotřebitel poučení (dodatečně) obdržel.
Pokud bylo ujednání o automatickém prodloužení smluvního vztahu součástí smlouvy samotné, pak je vůči spotřebiteli zásadně účinné.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013. Takové ujednání je vůči spotřebiteli neúčinné.
Pokud smlouva obsahuje ujednání o tom, že poskytovatel služby může odstoupit od smlouvy bez důvodu, zatímco spotřebitel nikoli, je nutné toto ujednání vyhodnotit jako zvláště zakázané ujednání ve smyslu § 1814 písm. j) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ačkoliv se k tomuto ujednání nebude přihlížet, nezpůsobuje tento fakt a priori neplatnost celé smlouvy, což plyne z § 574 a § 576 občanského zákoníku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.