Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den, dnešní mimořádné opatření zní, že při vstupu do budov máme mít zakryté dýchací cesty repiratorem, ustentkou, rouskou, satkem, salem NEBO JINÝM PROSTŘEDKEM branicim sireni kapenek. Sel jsem nakoupit, tričko vytazene az nad nos, neni mozne aby kapenky jakkoliv ohrozili kohokoliv. Bylo odmitano me obslouzit protoze penny ma SVE NARIZENI ze musime mit vyslovene rousky. Jakym pravem si penny vytvari vlastni narizeni?
Spatne proskoleni zamestnancu. Penny Česká Lípa. Maji sve nařízení, musi byt rouska, vladni mimoradne opatreni je nezajima dokud nevidi pred sebou cerne na bilem.
Okamžitě prověřit společnost penny market a zatrhnout svévolné omezování lidí.
|
Tweet |
Má-li spotřebitel za to, že došlo k porušení předpisů upravujících práva a povinnosti subjektů v rámci ochrany veřejného zdraví, může se obrátit na hygienickou stanici s podnětem k prověření.
Obecně platí, že dle § 6 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále také dle ústavního zákona č. 2/1993 Sb., Listina základních práv a svobod, či zákona č. 198/2009 Sb., antridiskriminační zákon), není podnikatel oprávněn odepřít spotřebiteli vstup do provozovny bez legitimního odůvodnění tohoto zákazu.
(Přímou) diskriminací se rozumí takové jednání, včetně opomenutí, kdy se s jednou osobou zachází méně příznivě, než se zachází nebo zacházelo nebo by se zacházelo s jinou osobou ve srovnatelné situaci, a to z důvodu rasy, etnického původu, národnosti, pohlaví, sexuální orientace, věku, zdravotního postižení, náboženského vyznání, víry či světového názoru. Uvedený výčet důvodů není vyčerpávající. Obecnou výjimku (kromě specifických pro jednotlivé oblasti, např. zaměstnávání), kdy nejde o diskriminaci, přestože by se tak na první pohled mohlo zdát, tvoří případy, kdy je toto rozdílné zacházení objektivně odůvodněno legitimním cílem a prostředky k jeho dosažení jsou přiměřené a nezbytné.
V uvedeném případě máme za to, že ačkoliv by mohl požadavek společnosti Penny Market s.r.o. jít nad rámec vládního nařízení (tzn. pro vstup do provozovny této společnosti by nestačilo si pouze povytáhnout tričko a považovat to za dostatečnou ochranu), byl by tento interní požadavek shledán přiměřeným vzhledem k dosažení legitimního cíle, kterým v tomto případě je ochrana obyvatelstva před šířením pandemie nemoci COVID-19.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.