Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
Dobry den.
Dne 16.9.2020 mi byla bez mého vědomí ve Vodafone aktivované služba Propojení na měsíc. Mobile data v telefonu jsem měl celý den vypnuté. K internetu jsem se tedy vůbec nepřipojil. Službu Připojení na měsíc jsem si sám neaktivoval. Navzdory tomu všemu jste mi z kreditu (znovu bez oznámení pomocí SMS o částce která mi byla stržena) vzali 49 kč.
Služba Připojení na měsíc
Z toho všeho je zřejmé, že se jedná o krádež (více zdvořilý přístup zde nemá místo) a žádám proto o okamžitou nápravu -vrácení 49 kč a odškodné za čas strávený řešením této záležitosti.
|
Tweet |
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyúčtováním služeb, měl by uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Podání reklamace nemá odkladný účinek vůči povinnosti uhradit vyúčtovanou cenu, spotřebitel by tedy měl i přes podanou reklamaci zaplatit spornou částku a až následně se domáhat jejího vrácení.
V případě, že společnost reklamaci zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Dobrý den, pane Skalisky,
k naúčtování poplatku za Připojení na měsíc může dojít i bez Vašeho vědomí. Příčinou může být aktualizace nějaké aplikace, kterou máte nainstalovanou v telefonu, malý přenos dat při kontrole dostupnosti LTE sítě (to lze vyřešit vypnutím podpory LTE), různé funkce jako Asistent Wi-Fi (iPhone) nebo ignorování slabého připojení na Androidu atd. Píšeme o tom například na https://www.vodafone.cz/pece/osobni-a-firemni/otazky/internet-v-mobilu/nevyzadana-sms-o-zahajeni-pripojeni/.
Pokud vůbec nechcete data přes mobilní síť využívat, můžete si Připojení na měsíc zrušit a data zablokovat. Dále je pak budete moct využívat například přes Wi-Fi připojení. Zablokování dat můžete provést v samoobsluze Můj Vodafone na https://www.vodafone.cz/muj/nastaveni-sluzeb/internet.
Věřím, že Vám tyto informace pomohou, aby se v budoucnu podobná situace neopakovala.
Přeji Vám pěkný den.
Martina Bakerová
Péče o zákazníky
Dobrý den paní Martina Bakerová,
Všechny data jsem měl zablokované, a to i podle postupu, který uvádíte ve vašem odkazu při "úplné zablokování připojení doma i v cizině". Tedy i dle Vašeho slovníčku, jsem měl úplně zablokované připojení doma a v cizině.
(Ohledně toho druhého odkazu: zřejmě to správně má být https://www.vodafone.cz/muj/sluzby)
Maximálně jsem možná neměl v samoobsluze Muj Vodafone nastavené Blokování připojení - ale čtenáři jistě dají zapravdu, že pokud si člověk v jeho mobilním telefonu vše proti připojení k mobilním datům zablokuje, tak asi by ještě nemuselo být nutné jít do nějaké vaší samoobsluhy - pokud vyloženě neděláte věci tak, abyste lidi oklamali a obrali je o peníze - tedy jinými slovy pokud danou věc neděláte naschvál stále více složitou dokud se někdo chytí a vypne si ze 100 věcí jen 99.
Druhá věc je, že i kdybych je měl zablokované (ale měl jsem je, a to všemi uváděnými způsoby, maximálně aniž jednoho v samoobsluze), tak v ten den, kdy jste mě obrali o 49 kč jsem ani jen nezapnul internetový prohlížeč. Takže celé to nasvědčuje tomu, že vy sami jste mi to Připojení na měsíc aktivovali bez mého povolení a co je ještě více zarážející, vy jste si zaúčtovali poplatek jen za samotné aktivování (které jste provedli vy, a bez mého povolení), bez jakéhokoliv užívání internetu (to je myslím ještě v rozporu s vašimi, naschvál dlouhými a složitými, platovými podmínkami v ceníku Vodafonu). Opakuji, já jsem v ten den internet vůbec nepoužíval (žádné webové stránky jsem si v ten den v mobilu neprohlížel).
Věřím, že Vám tato stížnost pomůže, aby se v budoucnu podobná situace neopakovala.
Stále požaduji vrácení neoprávněně odebrané částky z mého kreditu + odškodnění za toto zdlouhavé řešení věci, kterou jste způsobily vy.
PS: K obrazu toho, jak své softwary spravujete: Pokud by vám šlo o dobro vašich zákazníků, proč jim nedovolíte např. zrušit si příjem vašich reklamních SMS (např. sekce VF pro vas - pokud je pro nás, tak bychom si prostě měli mít možnost vypnout si příjem zpráv z této sekce, ale pokud je vlastně pro vás, tak nám ty zprávy vnucujete - a to děláte, neboť podle vašeho zaměstnance je vypnutí příjmu těchto reklamních zpráv zákaznikovy zakázáno.)
S pozdravem
Dobrý den, pane Skalisky,
naše měřiče jsou certifikované a počítají skutečná přenesená data. Proto nemáme důvod pochybovat o správnosti naúčtování poplatku za službu Připojení na měsíc. Z praxe víme, že vypnutí datových přenosů v telefonu ještě neznamená, že telefon opravdu žádná data nepřenese. Proto na to zákazníky upozorňujeme i na našich stránkách, například na https://www.vodafone.cz/pece/osobni-a-firemni/otazky/internet-v-mobilu/jak-zapnoutvypnout-mobilni-data-2/.
Pokud přesto s naúčtováním poplatku nesouhlasíte, máte samozřejmě možnost podat reklamaci přes Reklamační formulář na https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace/, případně poštou na adrese Vodafone Czech Republic, a. s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5.
Co se týče reklamních SMS - jestli je nechcete dostávat, můžete si jejich zasílání zrušit v samoobsluze na https://www.vodafone.cz/muj/ucet/zakladni-informace (sekce Účet - Základní informace - Zpracovávání osobních údajů - Změnit).
Přeji Vám pěkný den.
Martina Bakerová
Péče o zákazníky
Dobry den, pani Martina Bakerová,
1) Odkaz https://www.vodafone.cz/pece/osobni-a-firemni/otazky/internet-v-mobilu/jak-zapnoutvypnout-mobilni-data-2/ nefunguje. Je přesměrováním na jiný odkaz.
Ale zřejmě jste mysleli to kde se píše "Pro úplné zablokování připojení doma i v cizině:". A hned na to si v prvním bodě protiřečíte, že to vlastně nejde ( "Upozorňujeme, že nemůžeme ručit za situaci, kdy se telefon i přes zákaz k internetu připojit."), A v druhém bodě zase píšete "Tým však zrušíte nejen zahraniční, ale i domácí datová připojení a tuto volbu nemůžete použít, pokud máte některé z tarifů, jehož nedílnou součástí je i datový tarif. "Takže např. pokud někdo chce zrušit pouze zahraniční připojení, tak nemůže.
A nyní k vaší vlastní větě z vašeho posledního komentáře: "Z praxe víme, že vypnutí datové přenosy v telefonu ještě neznamená, že telefon opravdu žádná data nepřenesou." - a co takhle začít s tím něco dělat? Pokud vám samozřejmě opravdu jde o dobro zákazníků. Vaše odpověď tedy asi je, že pokud zákazník nechce utrácet na data v telefonu, tak má asi smůlu, protože s Vodafonem si bude za data platit i když nechce (a to vám vyhovuje).
2) Reklamaci jsem už poslal 16.9. - od té doby nic, žádná informace o jejím zpracování.
3) V sekci Účet - Základní informace - zpracovávání osobních údajů - Změnit, mám odkliknutí všechny tři položky, ale jen malým písmem úplně dole je napsáno "poskytování marketingových a obchodních NABÍDEK si Můžete změnit" - samoobsluha Vodafone zřejmě neexistuje více než 10 let, proto jsem se na zrušení těchto zpráv ptal několika vašich kolegů (zaměstnanců Vodafonu) osobně a každý z nich mi řekl, že se nedá zrušit příjem těch reklamních zpráv - zřejmě jste to změnili jen nedávno, každopádně v tomto byl váš komentář užitečný, ale čas ukáže jestli i po zrušení v samoobsluze ty zprávy opravdu dostávat zákazník nebude.
Pěkný den
S pozdravem
Dobrý den, pane Skalisky,
odpovídám na jednotlivé body Vaší reakce:
1. Odkaz jsem vyzkoušela a je v pořádku funkční. Pokud telefon i přesto, že v něm zakážete přenos dat, umožní připojení, jedná se o záležitost telefonu, kterou my jako mobilní operátor neovlivníme.
2. Na reklamace odpovídáme co nejdřív, nejpozději v zákonné lhůtě 30 dnů.
3. Po vypnutí marketingových nabídek se ještě může stát, že v nejbližších dnech nějaké reklamní sdělení obdržíte. Je to z toho důvodu, že distribuční seznamy připravujeme s předstihem. Ale po několika dnech už další nabídky dostávat nebudete.
Přeji Vám pěkný den.
Martina Bakerová
Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: