Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Nereaguje na podanou reklamaci vad díla i když je smluvně zavázán záruční dobou a odpovědnosti za vady po dobu 60 měsíců.
Během užívání díla v průběhu záruční doby se na provedeném díle objevila vada spočívající v opakovaném zatopení armaturní šachty povrchovou vodou, která znemožňuje řádné užívání dodaného díla.
Po bližším ohledání místa závady na díle bylo zjištěno, že:
1. nebyla zhotovena betonová deska pod armaturní šachtou tak, jak je uvedeno v plánu projektové dokumentace který byl přílohou smlouvy. Proto dochází k vzlínání vody skrz štěrk do prostoru armaturní šachty z půdy okolo armaturní šachty,
2. armaturní šachta nemá výšku dle projektové dokumentace (končí pod úrovní terénu), proto dochází k zatopení prostoru armaturní šachty dešťovou vodou skrz poklop.
Instalace čerpací stanice
Odstranění vad díla v souladu s projektovou dokumentací, která byla přílohou smlouvy.
|
Tweet |
Předpokládáme, že smlouva byla uzavřena za účinnosti dřívějšího občanského zákoníku, tj. zák. č. 40/1964 Sb., proto naše odpověď vychází z právní úpravy účinné do 31.12.2013.
Zhotovitel odpovídá za vady, které má provedené dílo při převzetí, jakož i za vady, které se vyskytnou po převzetí věci v záruční době. Je-li dílo provedeno vadně, má objednatel právo na bezplatné odstranění vady. Zhotovitel je povinen vadu odstranit nejdéle v dohodnuté lhůtě. Nelze-li vadu odstranit nebo neodstraní-li ji zhotovitel v dohodnuté lhůtě, anebo vyskytne-li se vada znovu, má objednatel právo na zrušení smlouvy nebo na přiměřené snížení ceny díla.
Práva z odpovědnosti za vady musí být uplatněna u zhotovitele v záruční době; jinak zaniknou. Doba od uplatnění práva až po provedení opravy nebo úpravy se do záruční doby nepočítá. Zhotovitel je povinen vydat objednateli potvrzení o tom, kdy právo uplatnil, jakož i o provedení opravy nebo úpravy a o době jejího trvání.
Reklamaci doporučujeme uplatnit písemně a určit zhotoviteli přiměřenou lhůta k jejímu vyřízení. V případě neodstranění závady v uvedené lhůtě, doporučujeme požadovat slevu, ze která by mohla být uhrazena oprava díla.
Subjekt Vojtěch Novák byl o podaných stížnostech informován. Bohužel doposud neprojevil zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.