Počet nahlášených stížností: | 55 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 17.9.2020 mi přišlo oznámení o postoupení pohledávky od M.B.A. Finance s.r.o. na částku 834 kč. Já ale s UPC DTH S.à.R.L žádnou smlouvu nemám ani žádnou dlužnou částku ve výši 414 kč. Ma jít o smlouvu č.200954465
S pozdravem,
Jiřina Pánková
Prosím o vyřízení stížnosti a nápravu co nejdříve
Děkuji
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitelka jistá tím, že závazek neexistuje a ani nikdy neexistoval, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat.
O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - tedy M.B.A. Finance s.r.o. Neexistuje-li dluh spotřebitelky vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.
Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz (jde-li o společnost, které byla pohledávka postoupena).
V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma (jde-li o společnost, která pohledávku postoupila).
Společnost M.B.A. Finance nám ke stížnosti zaslala následující vyjádření, které doplňujeme:
"Paní Pánkové jsme zaslali písemnou upomínku, na kterou nereagovala. Předmětem dluhu je vyúčtování služeb na základě smlouvy. Potřebujeme se s paní Pánkovou spojit, abychom si mohli vzájemně vyjasnit odlišná stanoviska. Vyzvěte prosím paní Pánkovou, ať s námi komunikuje a přijme telefonní hovor."
Na základě sdělení společnosti proto žádáme spotřebitelku, aby se se společností M.B.A. Finance spojila přímo, aby se mohla věc vyřešit.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.