Společnost


Hotel Blue Prague

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#45052Neuskutečněný pobyt

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 3 dny 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.09.2020, před 4 lety

Petr Pyskatý

Znění stížnosti

V lednu (9.1. přišlo potvrzení) 2020 jsem provedl rezervaci ubytování pro 8 lidí od 19.6. - 20.6. ve zmíněném ubytování. Rezervace proběhla přes booking.com. Číslo rezervace je 3466.117.984, PIN 4760. Měli jsme jet na koncert skupiny Guns n Roses. Koncert ani ubytování neproběhlo z důvodu COVID-19. Pobyt byl ihned zaplacen. Bylo to 3 702,55Kč S poskytovatelem ubytování jsem se nesčetněkrát pokoušel spojit (mailem i telefonicky), ale marně. Zkoušel jsem to přes booking, ale prý to mám řešit s poskytovatelem, oni jsou pouze zprostředkovatel.
Rád bych vrácení peněz nebo alespoň část peněz (případně i poukaz na ubytování v budoucnu, ale, jak říkám pro je to pro 8 lidí).
Již při rezervaci bylo uvedeno, že je záloha nevratná, ale obracím se na Vás z důvodu zmíněného COVIDU, kdy jsem se dočetl, že jsou možné nějaké výjimky (při kulturních akcích apod).
Prosím Vás tedy o pomoc.


Požadované řešení

Vrácení peněz nebo část peněz (případně poukaz na ubytování do budoucna)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.10.2020 14:40, před 4 lety

Dle ustanovení § 2006 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že stane-li se dluh po vzniku závazku nesplnitelným, zaniká závazek pro nemožnost plnění. Zanikne-li závazek pro tzv. následnou nemožnost plnění, vydávají si strany to, čím původně plnily. Následná nemožnost splnění dluhu spočívajícího v poskytnutí ubytovacích služeb nastává např. v situaci, kdy jsou hotely uzavřeny v důsledku mimořádných vládních opatření. Jelikož bylo ubytování v hotelích možné od 8. června 2020, není zřejmé, z jakého důvodu bylo ubytování zrušeno, resp. kdo ho zrušil. Domníváme se však, že v situaci, kdy hotel již není uzavřen kvůli opatřením Vlády ČR, není možné tuto situaci chápat jako následnou nemožnost plnění.

Pokud i k datu 19. června 2020 byl hotel stále uzavřený, nebylo tomu tak kvůli opatřením přijatým v souvislosti s šířením pandemie nemoci COVID-19. Pokud to byl ubytovatel, kdo hotel uzavřel (resp. ponechal uzavřený) a ubytovací smlouvu zrušil, má také povinnost vydat spotřebiteli to, čím mu spotřebitel původně plnil. V tomto případě tedy ubytovatel vrací spotřebiteli veškeré doposud uhrazené platby v plné výši a ve formě peněžních prostředků.

Pokud to byl spotřebitel, který ubytování zrušil, např. z důvodu zrušeného koncertu nebo z důvodu obav před nákazou nemoci COVID-19, není ubytovatel ze zákona povinen spotřebiteli vracet uhrazenou kupní cenu, resp. zálohu. Pokud by však ve smlouvě bylo sjednáno něco jiného (např. možnost vrácení zálohy v případě, kdy ke zrušení ubytování dojde s dostatečným předstihem), pak se smluvní vztah řídí primárně podmínkami, které jsou dohodnuty ve smlouvě.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.11.2020 11:19, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.