Počet nahlášených stížností: | 14 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 29.10.2019 jsem uzavřela smlouvu o zájezdu-Chorvatsko-Baška Voda-termín od 4.9.2020 do 13.9.2020-pobyt pro seniory(69 a 73 let) a zároveň uhradila 50% ceny zájezdu.V té době žádná pandemie nebyla.
Dne 13.7.2020 jsem podala písemně odstoupení od smlouvy.
Dne 15.7.2020 CK potvrdila odstoupení,vystavila storno protokol a nabídla místo vrácení peněz voucher na rok 2021.
Dne 16.7.2020 jsem odmítla voucher a trvala jsem na vrácení peněz.
Dne 22.7.2020 CK přislíbila vrácení peněz nejpozději do 31.8.2020.
Dne 1.9.2020 jsem urgovala vrácení,ten samý den mi CK opět nabídla voucher,
případně vrácení peněz pravděpodobně v říjnu,nebo v listopadu.
1.9.2020 jsem znovu voucher odmítla a trvala jsem na vrácení svých peněz.
Od 1.9.2020 se mi CK neozvala.
Velice mě mrzí,že CK disponuje téměř rok mými penězi,navíc jsem klientkou
CK nejméně 15 let.
Vrácení mých peněz
|
Tweet |
Ustanovení § 2536a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, zakotvuje povinnost pořadatele vrátit při odstoupení od smlouvy (nerozhodné je, zda od smlouvy odstoupil sám pořadatel nebo spotřebitel) spotřebiteli peněžní prostředky do 14 dnů od odstoupení od smlouvy o zájezdu.
Byla-li doba vymezená pro navrácení peněžních prostředků překročena, jedná se tzv. bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 občanského zákoníku. Ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, má povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.
Prodávajícího je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.