Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V e-shopu společnosti jsem realizoval nákup šortek Gore C5 v hodnotě 2899 Kč s dodáním na mou adresu (poštovné zdarma), uhrazeno bylo bank. převodem.
Faktura byla vystavena dne 19. 8. 2020, zboží jsem obdržel kurýrem dne 20. 8. 2020.
Šortky mi nevyhovovaly, proto jsem jej zaslal prodejci nazpět s odstoupením od smlouvy, kde bylo mj. uvedeno číslo mého bank. účtu pro vrácení peněz. Prodejce zásilku obdržel 31. 8. 2020.
Dne 16. 9. 2020 jsem prodejci odesílal email s tím, že jsem zboží vracel, uplynula zákonná doba pro vrácení částky prodejcem, že jsem částku neobdržel a že částku očekávám na svém účtu nejpozději další pracovní den.
Na tento email mi bylo odpovězeno "za tohle nedorozumění se omlouváme.
Zrovna dnes bohužel nemáme k dispozici člověka, který má tyhle věci na starosti. Budeme to muset řešit zítra."
Dnes 18. 9. 2020 nemám od prodejce žádnou jinou informaci a ani peníze na mém účtu.
nákup šortek Gore
Neprodlené vrácení částky 2899 Kč na udaný bank. účet.
|
Tweet |
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
K postupu spotřebitele uvádíme, že jednal v souladu se zákonem a má tedy zákonný nárok na vrácení částky, kterou uhradil za zboží.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.