Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#45076Odstoupení od smlouvy a zrušení účtu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 12 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
18.09.2020, před 4 lety

Tereza Rygrová

Znění stížnosti

Dobrý den chtěla bych Vás poprosit o pomoc.
Založila jsem mamince seznamku 7.9.2020 v dobré víře že si najde nového partnera a nebude tak neštastná a sama.V najivitě jsem vybrala placenou (Be2 S.a.r.i.)-5nejlépe hodnocených seznamek na internetu),tam nebude kdejaký úchyl. Seznamka měla stát 150Kc na měsíc že jí zaplatím a 9.9.2020 se mi s účtu strhlo 5 748Kc Okamžitě jsem zablokovala učet a zažádala banku zda nejde platba stahnout.Chtěla jsem hned zrušit účet na strankach Be2. Poslala jsem jim e-mail s žádostí odstoupit od smlouvy a ukončit s němi poměr. Vyplnila jsem jejich vzorový formulář pro odstoupení smlouvy a prosím je o vrácení veškerých peněz. Kdy mi 16.9.2020 vrátili moji strženou částku. Hned druhý den na to mi poslali email "Nyní je vůči Vám evidován dluh ve výši členského poplatku 5.748 CZK navýšený o poplatky spojené s Chargeback ve výši 294,00 CZK.Celková výše dlužného poplatku činí nyní 6 042,00 CZK. a profil na stránkách stále nezrušili.... už nevím jak dál.


Produkt

Odstoupení od smlouvy a zrušení ůčtu na seznamce Be2 S.a.r.l.


Požadované řešení

Chci odstoupit od smlouvy a zrušit účet na seznamce Be2 S.a.r.l.
A Žádám zrušit pohledávky a vrátit veškere peníze.
V rámci zákona odstoupení během 14dní.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.9.2020 09:46, před 4 lety

Jednání popsané ve stížnosti bude patrně možné kvalifikovat jako tzv. automatickou prolongaci smluvního vztahu [tj. situaci, kdy je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby (obvykle jeden měsíc) a to zpravidla na dobu následujících 12 měsíců; lze se však setkat s různými variacemi těchto časových úseků (čtvrt roku, 6 měsíců, atp.)].

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.

Ačkoliv podle našeho názoru dochází k zániku závazku již pouhým uplynutím původně sjednané doby, doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli závazek (navíc i) vypovědět. To, že spotřebitel závazek z čistě preventivního důvodu (navíc i) vypoví, bez dalšího neznamená, že uznává existenci smluvního vztahu, protože tato existence (jak je uvedeno výše) zaniká již uplynutím původně sjednané doby. Výpověď je podle nás nutné vnímat toliko jako jistou "pojistku" pro případ odlišné právní interpretace daného vztahu soudem, která však není příliš pravděpodobná. Ohledně výpovědi rovněž platí, že pokud spotřebitel výpověď zaslal prokazatelnou formou například prostřednictvím společností uváděné emailové adresy zakaznickyservis@be2.cz, vzorového formuláře či faxu, popřípadě se pokoušel zaslat, ale z důvodů na straně společnosti mu to nebylo umožněno, stačí přeposlat společnosti znovu tento e-mail, popřípadě fax, a tím prokázat snahu o včasnou a řádnou výpověď smlouvy v souladu s Všeobecnými obchodními podmínkami společnosti. Zkracuje-li společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a takové jednání jde k tíži společnosti. Rovněž je v souladu s § 555 občanského zákoníku nerozhodné, zda se vypovězení označuje jako "odstoupení" či jinak, neboť právní jednání je posuzováno dle svého obsahu, nikoliv dle své formy či svého označení.

Pokud závazek zanikl uplynutím původně sjednané doby a přesto společnost spotřebiteli naúčtovala poplatky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod se zánikem závazku odpadl). V takovém případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Z obsahu této stížnosti plyne, že spotřebitelce bylo bezdůvodné obohacení na straně společnosti vráceno, přičemž společnost nyní vymáhá tuto částku zpět, navíc je částka navýšena o poplatek za chargeback. Jak je uvedeno výše, společnost nemá na vymáhaný dluh nárok (za předpokladu, že vztah zanikl uplynutím původně sjednané doby tak, jak je popsáno výše). Společnost, vrací-li bezdůvodné obohacení zpět spotřebiteli, nemůže vymáhat administrativní poplatek spojený s touto vratkou.

V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.9.2020 15:53, před 4 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese: michal.hlavacek@be2.com

Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.

Děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.10.2020 21:22, před 4 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
30.10.2020 09:58, před 4 lety


Tereza Rygrová

Dobrý den, uplynul měsíc a jedenáct dnů a můj připad není stále vyřešeny. účet u společnosti Be2 snále není deaktivovaný. I přesto že jsem udělala vše co si společnost žádala.Stále píší emaili a nic se nedějě. tady přeposilam posledni korespondenci jako ukazku.
Dobrý den,
přikládám dle vašich požadavků výpis z banky . Moje banka vám peníze obratem vrátila zpět.
A popravdě už me nebaví komunikace s Vámi. Be2 jsem založila mamince 7.9.2020 bez jejího vědomí. Ona hned chtěla odhlásit a zrušit účet u Vás , protože žádnou seznamku nechtěla. Tudiž za týden 14.09.2020 jsem vás prosila o ukočení smlouvy. A doted si spolu dlouhosahle pišeme a nemá to vůbec žádny posun ke zdarnemu konci.
I když jsme udelali vše co jste žádali.
Takže se ptam.Na co stale čeká????




---------- Původní e-mail ----------
Od: be2 collections
Komu: R@seznam.cz
Datum: 27. 10. 2020 14:33:57
Předmět: Re: [Ticket#2020102310040857] Referenční číslo: CZ-2020-09-17-210752551-BE2-CB

Dobrý den,

děkujeme za Vaši zprávu.

Dle možnosti nám prosím zašlete scan, respektive Screenshot originálu potvrzení bankovního převodu,

velice Vám děkujeme.

S pozdravem,


S pozdravem,

Jana Hájková

Oddělení pohledávek
_________________________________________________________
be2 S.à.r.l.
13 rue du Commerce – L-1351 Luxembourg

Email: collections@be2.com
_________________________________________________________


10/23/2020 19:30 - R wrote:
Referenční číslo: CZ-2020-09-17-210752551-BE2-CB

Dobrý den,

zajímalo by mne proč stale nemohu zdeaktivovat svůj účet. Stale mi vyskakuje , že mám dlužnou částku. To jsme snad vyřešily. Vy jste mi vrátili peníze i má banka vám taky vrátila peníze.
Prosím vás o kontrolu meno účtu a možnost ho deaktivovat. Děkuji.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.11.2020 22:55, před 4 lety

Stížnost tedy přeřazujeme na společnost a žádáme ji, aby reagovala za účelem rychlého dořešení situace. V tomto případě není dle našeho názoru co příliš vyhodnocovat. Pokud spotřebitelka odstoupila ve lhůtě 14 dnů, uplatnila svůj nárok a věc je pro ni uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.12.2020 20:26, před 4 lety

Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.1.2021 18:50, před 4 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.