Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 13.8.2020 jsem podal a zaslal reklamaci, viz dopis níže. Tato byla zamítnuta - vyjádření dovozce ze dne 30.8. 2020:
Řídící tyč : Po důkladné kontrole vozítka a po celkovém rozmontování velké části auta, aby jsme vyjmuli druhou
část přelomené řídící tyče ,která jde běžně normálním způsobem vysunout jsme zjistili ,že materiál řídící tyče i její
provedení je v naprostém pořádku a dostatečně silné.
Jedná se o mechanicky poškozenou tyč řízení,kde jsou vidět i lomy vedené k jedné straně. Byl rovněž ohnutý i
šroub , který spojuje tyč se servomotorem . K prasknutí řídící tyče může dojít např. při plném vytočení kol do strany
a následném nárazu do obrubníku ,kamene ...atd , kdy dojde přes kolo a nápravu k tlaku a následnému prasknutí
tyče.
Reklamace se zamítá a neuznává .
Autíčko jede pouze vzad : vyměnili jsme Vám vypínač za nový.
Nefunkční tlačítka na volantu : nemohou fungovat neboť volant byl několikrát přetočen kolem své osy ( zřejmně
spojeno s nárazem vozítka a prasknutí tyře řízení )a došlo k přetržení elektrickkých kabelů. Reklamace se zamítá a
neuznává.
Uvolněná dvířka kufru : v případě tohoto vozítka výrobce nedělá žádné zámky na kufrech, dvířka jsou volně .
Dražší autíčka a licenční již zámky mají.
Ekonomický a informační systém POHODA
Navrhovaná oprava : v případě zájmu navrhujeme tyř řízení opravit a výměnu volantu za nový .
cena celkové opravy 1500,-Kč
Prosím vyjádřete se co nejdříve .
Pokud nechcete řídící tyč opravit nové tyče budou na skladě cca za 2 měsíce .
Přikládáme i fotodokumentaci poškozených dílů.
__________________________________________________________________________
Následně jsme požádali o opravu, i když s vyjádřením nesouhlasíme. Důvodem je naléhání malého syna, kterému autíčko moc chybí!
Došla další odpověď:
__________________________________________________________________________
Dobrý den,
Bohužel při včerejší opravě a kompletaci vašeho vozítka ( nandání opravené řídící tyče ) byly zjištěny další vady spojené s nárazem vozítka a přetržení elektrických rozvodů. Výměna volantu je v tuto chvíli zbytečná, neboť byl utržen i propojovací kabel do rádia z kterého byl vytrhnutý konektor viz foto. Ani v případě nového volantu nebude již hudba a zvuky funkční. To znamená že můžeme v autíčku nechat starý volant. Dále bylo zjištěn utržený a poškozený servomotor z karoserie vozítka viz foto. Vlivem mechanického poškození kabeláže volantu a kabeláže servomotoru rovněž i vytrženým kabelem z konektoru rádia došlo ke zkratům a následnému poškození řídící jednotky vašeho vozítka. Tyto skutečnosti nebyly viditelné při vyndání poškozené tyče řízení a volantu z vozítka. Ale byly zjištěni při závěrečné kompletaci a následném odzkoušení vozítka.
Tudíž v tuto chvíli jsme byli schopni opravit pouze řídící tyč 500 Kč .
Potřebné náhradní díly aby bylo autíčko opět funkční ( servomotor a řídící jednotka ) budou naskladněny s novým zbožím cca 1-2 měsíce. Následná oprava se bude pohybovat cca 1500 Kč ( nejsme schopni cenu přesně určit dokud nejsou díly skladem)
Všechny tyto další závady jsou bohužel spojeny s mechanickým poškozením vozítka a nelze je uznat jako výrobní vadu autíčka . reklamace se neuznává a zamítá.
Čekáme na odpověď zdali si přejete autíčko u nás ponechat a jakmile budou díly skladem opravit nebo zdali si přejete autíčko poslat zpět s opravenou pouze tyčí řízení jinak nefunkční.
Přílohou posíláme fotografie.
Přejeme hezký den
__________________________________________________________________________
Námi podaná reklamace:
REKLAMACE (uplatnění zákonné odpovědnosti za vadu)
1) Přehodnocení zamítnuté reklamace
2) Uplatnění nové reklamace
Vážení,
v lednu tohoto roku jsem zakoupil Dětské el. autíčko (Hasiči), viz obj. č. 2020000038 v příloze. Toto autíčko bylo dárkem pro mého syna, který oslavil v únoru 6 let. Autíčko jako takové bylo řádně smontováno a používáno v souladu s návodem k použití. V červnu toho roku však došlo při otočení volantu ke zlomení dílu „Tyč řízení“, kterou jsem e-mailem (dne 24.6.) reklamoval - dotazoval se na možnost řešení a obdržel (dne 26.6.+1.7.) zamítavou odpověď, a to aniž byste měli možnost detailně posoudit tento díl i svár, který musel být dle mého soudu nedostatečný, když nevydrží namáhání dětí (v odpovídajícím věku i váze), a to ani v řádu několika měsíců po zakoupení! Máme totiž dvě malé děti (5+6,5 roku) a považuji tak za neseriózní reklamaci zamítnout, nicméně chápu, že jste nemohli věc fyzicky posoudit. Proto vám, dne 13.8.2020, zasílám (přes Toptrans) autíčko kompletní, včetně veškerého příslušenství (nabíječka, dálk. ovládání, vysílačka, hasičská souprava) a žádám o přehodnocení reklamace, viz bod 1)
Po detailní kontrole autíčka byly navíc zjištěny další závady, řazeno dle důležitosti - viz níže, tyto uplatňuji viz bod 2)
• Autíčko nejede dopředu, pouze vzad
• Nefungují obě tlačítka na volantu
• Tlačítka na ovládání hudby vyžadují velkou sílu (občas také nefunkční)
• Uvolněná dvířka kufru (nedovírají se, věci vypadávají ven)
Věřte, že bychom rádi měli auto zpět, plně funkční. Dětem dělá velkou radost. Doufám, že věc posoudíte kladně a vyřešíte v co nejkratší možné době.
Předem děkuji.
Předem děkuji za kladné vyřízení.
PV
Dětské elektrické autíčko , dvoumístný hasičský vůz 4x4 s 2,4G dálkovým ovladačem, cena: 6.500,-
oprava/výměna
|
Tweet |
K zamítnutí reklamace:
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle ustanovení § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (k tomu viz i rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové, sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
K "nezáruční" opravě:
Oprava je provedením díla ve smyslu § 2587 občanského zákoníku. V souladu s § 2605 odst. 1 občanského zákoníku platí, že dílo je dokončeno tehdy, je-li způsobilé sloužit svému účelu. Oprava je tedy v zásadě dokončena až tehdy, pokud je předmět opravy funkční. Právo na zaplacení kupní ceny za dílo vzniká až jeho provedením, tedy tehdy, je-li dokončeno (k tomu, co znamená dokončit dílo, viz výše) a předáno objednateli, tj. spotřebiteli.
Pokud jde o cenu, nedokážeme z obsahu stížnosti zcela přesně určit, jakým způsobem byla cena za dílo ujednána. Předpokládáme, že šlo o cenu určenou pevnou částkou, nicméně poskytneme vyjádření jak k situaci, kdy jde o cenu určenou pevnou částkou, tak k situaci, kdy jde o cenu určenou tzv. odhadem.
Dle § 2620 občanského zákoníku platí, že je-li cena ujednána pevnou částkou, nemůže ani objednatel ani zhotovitel žádat změnu ceny proto, že si dílo vyžádalo jiné úsilí nebo jiné náklady, než bylo původně předpokládáno.
Sjednají-li strany cenu díla tzv. odhadem, jde také o platné a závazné ujednání o ceně. Z povahy způsobu určení její výše však vyplývá, že nemůže být považována za cenu maximální. Je proto možné tuto cenu překročit, v zájmu ochrany objednatele je ovšem stanoveno, že při zhotovení díla nesmí být překročena podstatně. V řešené věci jde jistě o podstatné navýšení ceny díla. Podstatné zvýšení ceny musí zhotovitel objednateli zdůvodnit a oznámit mu bez zbytečného odkladu poté, co potřebu zvýšení ceny zjistil anebo zjistit měl a mohl. Po oznámení nové ceny může objednatel buď novou zvýšenou cenu přijmout, anebo může od smlouvy odstoupit. Má-li z částečného plnění zhotovitele objednatel prospěch, zaplatí zhotoviteli v případě odstoupení od smlouvy poměrnou část původně určené ceny (to však není tento případ, neboť věc je i po provedení jen části oprav nepoužitelná ke stanovenému účelu, a to ani z části).
S ohledem na výše uvedené máme za to, že zhotovitel má povinnost provést opravu tak, aby věc mohla sloužit svému účelu, neboť takový účel původní ujednání o provedení opravy mělo. Spotřebitel při uzavírání smlouvy o provedení opravy vycházel z informací, které mu zhotovitel poskytl a z předpokladu, že věc bude po provedení nabízené opravy plně funkční. Pokud zhotovitel neposkytl přesné a úplné informace, nemůže to jít k tíži spotřebitele, a to v souladu s § 5 občanského zákoníku. Zhotovitel by podle našeho názoru měl opravit i vady objevené při provádění opravy, byť by byl překročen rozsah původně smluvené opravy, a to za stejnou cenu. To platí, byla-li cena sjednána fixně. Pokud byla cena sjednána odhadem, musí zhotovitel spotřebitele informovat bezodkladně o tom, že si provedení vyžádá vyšší náklady. Nelze postupovat tak, že zhotovitel věc nejprve dráže opraví, a teprve potom o této skutečnosti informuje spotřebitele a bude po něm požadovat rozdíl v ceně. V takovém případě zhotovitel v souladu s § 2612 odst. 1 občanského zákoníku nemá právo na dorovnání rozdílu v ceně.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Podnikatel nevyužil možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů lze vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.