Počet nahlášených stížností: | 124 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 5 |
V únoru 2020 jsme si zarezervovali a zaplatili pobyt v Maďarsku na Velikonoce 2020 přes aplikaci Booking. Z důvodu Covidu -19 nám byl umožněn přesun termínu. Vybrali jsme tedy termín 25. - 28. 9. 2020. Z důvodu uzavření maďarských hranic jsem pobyt dne 4. 9. 2020 zrušila, opět přes aplikaci Booking. Obdržela jsem od Booking potvrzující e-mail s tím, že pobyt je zrušen a že mě bude kontaktovat hotel s návrhem na dohodu, zda nám budou vráceny peníze, nebo zda pobyt opět přeložíme. Z hotelu se stále nikdo neozval. Psala jsem e-mail do Bookingu, také bez odezvy.
Pobyt v hotelu Aquamarina, Budapešť
Požaduji vrácení peněz (cca 166 €)
|
Tweet |
Domníváme se, že v řešené věci není bez znalosti konkrétního smluvního ujednání možné určit, jakým právním řádem se bude daný vztah řídit. Na základě čl. 3 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (dále jen Řím I) platí, že smlouva seřídí právem, které si strany zvolí. Pokud k volbě nedošlo (což nemůžeme s jistotou říci), tak dle čl. 4 odst. 1 písm. b) Řím I platí, že smlouva o poskytování služeb seřídí právem země, v níž má poskytovatel služby obvyklé bydliště. Pokud jde o ochranu spotřebitele, platí, že na smlouvy o poskytování služeb, mají-li být služby spotřebiteli poskytnuty výlučně v zemi odlišné od země jeho obvyklého bydliště, se ochranná ustanovení obsažená v Řím I nepoužijí.
Z toho plyne, že vztah se bude patrně řídit maďarským právním řádem, nebylo-li mezi stranami ujednáno jinak. Z tohoto důvodu odkazujeme spotřebitele na Evropské spotřebitelské centrum, které je dostupné na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.