Společnost


Pantour s.r.o.

Počet nahlášených stížností:57
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#45111Neochota spolupráce

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 2 dny 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.09.2020, před 4 lety

Hana Beš´táková

Znění stížnosti

Dobrý den,máme zaplacenou celou částku na dovolenou, kterou jsme nemohli využít. Do dnešního dne se CK vůbec neotěžovala ozvat se.
CK Invia platbu u společnosti Pantour urgovala a stále nezájem.
Stále čekám na vystavení voucheru pro dovolenou v příštím roce.
Dále ,prosím, co je to za logiku si vybrat náhradní termín do 31.10.2020,když nevíme co bude.Dochází mi s CK Pantour trpělivost.
Požaduji sjednání nápravy a to co nejrychleji jinak budu muset o této skutečnosti informovat právního zástupce.


Požadované řešení

Vystavení voucheru na zaplacenou řástku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.9.2020 15:43, před 4 lety

Pokud byl zájezd zrušen v režimu § 2536 odst. 1 písm. b) nebo § 2535 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, tzn. že došlo k odstoupení od smlouvy o zájezdu ze strany pořadatele nebo spotřebitele z důvodu mimořádné a nevyhnutelné okolnosti, použije se na zájezd s termínem konání od 20. února do 31. srpna 2020 zákon č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu ("lex voucher").

Dle § 4 výše citovaného zákona platí, že rozhodne-li se pořadatel využít ochrannou dobu, oznámí to písemně zákazníkovi a vystaví mu poukaz na zájezd nejméně v hodnotě veškerých plateb uhrazených zákazníkem nebo v jeho prospěch za zájezd. Poukaz na zájezd je platný po dobu trvání ochranné doby. Ochranná doba počíná běžet dnem doručení poukazu na zájezd zákazníkovi a končí dnem 31. srpna 2021.

Ustanovení upravující délku ochranné doby je ustanovením, jehož účelem je ochrana spotřebitele. Jelikož v souladu s § 1812 odst. 2 občanského zákoníku platí, že k ujednáním odchylujícím se od ustanovení zákona stanovených k ochraně spotřebitele se nepřihlíží, není možné ochrannou dobu zkrátit vzájemným ujednáním (mezi spotřebitelem a pořadatelem), a tím spíše nelze ochrannou dobu zkrátit libovolným jednostranným jednáním ze strany pořadatele. Vystavení voucheru s platností kratší (např. do konce r. 2020 apod.) bez výslovného souhlasu spotřebitele, který navíc musí být o této skutečnosti před udělením takového souhlasu srozumitelně poučen, je v rozporu s postupem, který nařizuje zákon.

Ohledně nečinnosti cestovní kanceláře je možno uvést, že dle § 6 odst. 3 lex voucher platí, že "ochranná doba končí, jestliže pořadatel nenabídl zákazníkovi náhradní zájezd do 30 dnů ode dne, kdy zákazník požádal pořadatele o nabídku náhradního zájezdu." To znamená, že požádal-li spotřebitel o nabídku náhradního zájezdu a ta mu nebyla do 30 dnů poskytnuta, skončila spolu s 30. dnem této lhůty ochranná doba. V tomto případě má spotřebitel nárok na vrácení peněžních prostředků, nikoliv "pouze" na vystavení voucheru a nabídnutí náhradního zájezdu.

Máme za to, že po uplynutí ochranné doby má pořadatel v souladu s (přiměřeným použitím) § 2536a občanského zákoníku povinnost vrátit spotřebiteli peněžní prostředky do 14 dnů od konce ochranné doby.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Spotřebitel může v případě dalších dotazů kontaktovat i naši spotřebitelskou poradnu na bezplatné telefonní lince.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.10.2020 13:42, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.