Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V červnu t.r. jsem u této společnosti na jejich e-shopu zakoupil mobilní telefon Oukitel WP6 s armádní certifikací IP68, což znamená absolutní prachuvzdornost a možnost práce při trvalém ponoření do hloubky i více jak 1,5 metru. Po 14 denním používání jsem vyzkoušel vodotěsnost telefonu ponořením do cca 20cm pod hladinu na dobu cca 20 sekund. Do půlminuty telefon nefungoval. Zaslal jsem jej tedy do zmíněné firmy k reklamaci. Po cca dvou týdnech přišlo vyjádření ze smluvního servisu Servind s.r.o., že se reklamace zamítá, jelikož voda vnikla do telefonu mou vinou. To jsem odmítl a v dopise vyzval spol. Výborný Mobil s.r.o. k nápravě a vyjádření. Přišel opět pouze email ze spol. Servind o zamítnutí. Společnost Výborný Mobil s.r.o. se mnou vůbec nekomunikuje.
Celou věc jsem předal ČOI, kde se pokusíme celou věc vyřešit mimosoudně. Stanovisko ČOI však nemá k této věci závazný účinek, proto spol. Výborný Mobil s.r.o. nekomunikuje.
Pokud bude postoj spol. Výborný Mobil s.r.o. i nadále stejný, postoupím výrobek soudnímu znalci a dále budu postupovat v souladu s legislativou ČR.
Mobilní telefon Oukitel WP6, certifikace odolnosti IP68
Výměna za bezvadný výrobek popř. vrácení celé částky. Sleva nepřipadá v úvahu, neboť je výrobek nepoužitelný.
|
Tweet |
Ustanovení § 2161 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, stanovuje případy, kdy je věc vadná. Za vadu věci se bude považovat, pokud věc nebude mít vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné. Věc bude také vadná, pokud se nehodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá. Věc také musí odpovídat jakosti nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Vyjde-li znalecký posudek ve prospěch spotřebitele, je tím výrazně "vylepšena" důkazní pozice spotřebitele v případném soudním sporu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.