Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
objednal jsem si skříň do ložnice. Při sestavování jsem zjistil, že chybí balík se dvěma sokly a policí a navíc mám jedny dveře. dva balíky měly od xxx.lutz stejný štítek ale na jednom byl od dopravce nalepený štítek s č. 8, což neodpovídalo číslu štítku od xxx.lutz. Kontaktoval jsem dopravce, ale mně sdělil, že semnou nemůže jednat, neboť nejsem pro něj partnerem, takže jsem sepsal reklamační formulář a odeslal s fotem. Záhy mně bylo sděleno, že to prověří. to byla sobota 19.9.2020 a od té doby nic, v pondělí jsem se konečně dovolal na reklamace a bylo mně sděleno, že se mně ozve reklamační odd. a včera mi přišlo mailem, že má žádost bude vyřízena v nejbližším možném termínu. Takže nyní již pátým dnem mám z bytu 3+1, byt 1+1 a nemohu pokračovat.
č. produktu:25220162/01, název produktu:SKŘÍŇ S POS. DVEŘMI.(HOR.VED.) SKY -TOPTYP:58-289-17,FB:BÍLÁ HGL.+ 2 ZRC.DVEŘE,VČ.PASPARTY, 4DV.,Š/V/H:325X230X62CM Šířka, výška, hloubka v cm 325/230/62
co nejdříve dodat chybějící díly dle návodu : 1x č. 7, 2x č. 5 a odvézt si díly navíc dle návodu:1x č. 10, 2x č. 9 a 2x č. 12
|
Tweet |
Nebylo-li zboží dodáno kompletní, jedná se o vadu zboží ve smyslu § 2161 odst. 1 písm. d) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě.
V řešené věci může spotřebitel požadovat buď dodání zbytku věci, a nebude-li to možné, může odstoupit od smlouvy.
Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy.
Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.