Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#45146Neuznaná reklamace za data

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 29 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.09.2020, před 4 lety

Ilona Jindráková

Znění stížnosti

Já, níže podepsaná Ilona Jindráková se na vás obracím ohledně stížnosti na neuznanou reklamaci.
Dne 1.8.2020 jsem dopoledne (po 11.hodině) navštívila vaši prodejnu v Liberci v Pražské ulici, měla jsem tři požadavky.
1. Požadavek: výměna sim na tel čísle 605474094 (toto číslo využívá má maminka, které je 70let, provolá 1 max. 5minut za měsíc, sms nepíše, využívala tlačítkový telefon Nokia. Dne 1.8. jsem ji koupila chytrý telefon do kterého jsme ji nechali vyměnit sim na vaši pobočce.
2. Požadavek: zároveň jsem do tohoto tel. chtěla zablokovat data (z důvodu tarifu O2 Machine) a maminky neznalosti s novým chytrým telefonem. S pracovníkem na vaší prodejně jsem se domlouvala, že až se má maminka s tel. naučí, dokoupím ji druhou datovou sim (aby mohla maminka přijímat fotky kdykoli)
3. Požadavek: zároveň jsem chtěla zobrazit službu Clip (aby má maminka viděla, kdo ji volá).
Chytrý telefon maminka od nás dostala jen z důvodu, aby mohla přijímat fotky a vidět svá vnoučata (zatím v paneláku, ve kterém bydlí je otevřená wifi a tak jsme volili cestu, že než se s telefonem naučí bude přijímat fotky přes otevřenou wifi v domě).
Ani jeden požadavek nebyl Vaším pracovníkem správně vyřízen. Za prvé mi nebylo sděleno, že za výměnu sim budu platit 99Kč (ale s tím jsem v pohodě), data mi váš pracovník na maminky čísle 605474094 nezablokoval a službu CLIP mi také nezprovoznil (stále na telefonu nebylo vidět, kdo volá).
Cca za 10dní mi přišlo vyúčtování na toto tel. číslo v hodnotě 3630Kč za data, absolutně nesouhlasím s touto částkou, jednak je vidět, že jsem na pobočce byla, jednak když se podíváte na detail tohoto čísla, tak většinou je provolaná měsíčně pouze jedna minuta nic víc a najednou mi naúčtujete takovouto sumu.
Navštívila jsem prodejnu v Turnově hned po vystavené faktuře, kde jsem nechala okamžitě zablokovat data a vedoucí prodejny mi sepsal stížnost, kterou jste mi ale zamítli.
Chtěla bych vás poprosit o přehodnocení celé situace jinak budu nucena odejít (již jsem výpovědi nahlásila, ale zatím nepotvrdila). Využívám u vás 5fixních služeb a 2mobilní čísla.
S pozdravem,
Ilona Jindráková (720705751)


Produkt

vaším pracovníkem nebyla zablokována data na tel.čísle 605474094


Požadované řešení

Zde je jasně prokazatelné, že není chyba na naší straně. Byla bych moc ráda, když se podíváte na tel. číslo 605474094 a uvidíte jak se toto číslo využívá, provolá se max.do 5minut za měsíc. Najednou přijde faktura za data (3630Kč, kde na tarifu O2 Machine jsou drahé datové pakety), z tohoto důvodu jsem nechávala data zablokovat. Chtěla bych vás požádat o vrácení této sumy do přeplatku do mého vyúčtování. Předem děkuji, Ilona Jindráková


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.10.2020 16:58, před 4 lety

Dle § 3 odst. 2 písm. d) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v kombinaci s § 430 odst. 1 občanského zákoníku platí, že slib daný zaměstnancem při výkonu jeho povolání je pro společnost zavazující, a ta je tím pádem povinna se tímto řídit, nejde-li o zjevný exces z jeho oprávnění. Bylo-li spotřebitelce přislíbeno, že proběhne určitá úprava jí poskytovaných služeb, mělo by k této úpravě dojít. Pokud k této úpravě nedošlo, neměla by za případné pochybení nést v souladu s § 5 odst. 1 občanského zákoníku odpovědnost spotřebitelka.

Nesouhlasí-li spotřebitel s vyúčtováním služeb, měl by uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Podání reklamace nemá odkladný účinek vůči povinnosti uhradit vyúčtovanou cenu, spotřebitel by tedy měl i přes podanou reklamaci zaplatit spornou částku a až následně se domáhat jejího vrácení.

V případě, že společnost reklamaci zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.10.2020 14:37, před 4 lety

Dobrý den,

děkujeme za zprávu.
Všiml jsem si, že už u daného účtu evidujeme nesouhlas s vyřízením reklamace. Naše vyjádření tak můžete očekávat nejpozději do měsíce.
Poprosím vás tak o trpělivost.

S pozdravem

Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.11.2020 15:34, před 4 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.12.2020 21:09, před 4 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.