Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 12.8.2020 jsem si na eshopu eTZBshop.cz objednal zboží - "Sběrač dešťové vody Pro" s uvedeným termínem dodání do 14ti dní. Zboží jsem obratem uhradil předem na základě emailu poslaného společností. Jednalo se o částku 2109 Kč, kterou jsem poslal na účet 2300902937 / 2010 a to pod variabilním číslem objednávky 001712. 28.8.2020 jsem urgoval nedodání zboží telefonicky a bylo mi sděleno, že zboží mají objednané a jakmile dorazí, tak mi jej pošlou. Když se tak ale nestalo, poslal jsem 14.9.2020 email, ve kterém jsem žádal o vrácení částky 2109 Kč na můj účet. Společnost má pro zákazníky uvedená tel. čísla +420 777 811 575, +420 777 812 212, kde je ale velmi obtížné někoho dostihnout. Když se mi to přece jen podařilo, bylo mi opět přislíbeno vrácení peněz na můj účet. Od té doby mi telefon neberou.
Jedná se o "Sběrač dešťové vody Pros filtrem" uvedený na stránkách eshopu na adrese https://www.etzbshop.cz/p/sberac-destove-vody-pro-s-filtrem-sedy. Cena samotného filtru je 1994,08 Kč, a rozdíl do zaplacené částky tvoří poštovné.
Žádám o vrácení částky 2109 Kč.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.