Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Ve večerních hodinách dochází k výpadkům internetu a ke snížení rychlosti internetového připojení. O víkendu i během dne.
V dnešní době jsou hodnoty 100 ms, Download 18 Mb/s a Upload 0,6 Mb/s žalostně nízké. Dochází taky k několika sekundovým výpadkům internetu. Někdy jsou výpadky nezávislé na snížení rychlosti a někdy dochází ke snížení rychlosti i k výpadkům současně, jako např. dne 23.9.20 kolem deváté hodiny večerní.
Stálé garantované hodnoty připojení bez výpadků internetu.
|
Tweet |
Nebylo-li možné službu využít nebo ji využít jen částečně, kvůli závadě na straně společnosti, je společnost povinna zajistit odstranění závady a přiměřeně snížit cenu nebo po dohodě se zákazníkem zajistit poskytnutí služby náhradním způsobem.
Zákazník by měl v souladu s § 64 odst. 7 zákona o elektronických komunikacích službu u společnosti reklamovat a žádat nápravu (požadovat přiměřené snížení ceny nebo zajištění služby náhradním způsobem). Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se zákazník do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Dobrý den,
na Vaší lince vidím nastaven tarif Optimal HD, který umožňuje rychlost až 20 Mbit/s, povolený rychlostní profil na lince však máte dokonce takový, že umožňuje rychlost okolo 23,5 Mbit/s s tím, že O2 TV s v HD kvaltě bere zhruba 7 Mbit/s. V tomto případě je nastavení více než v pořádku. Jestliže byste požadoval rychlejší připojení, je potřeba si tarif změnit. Na lince je dostupný tarif Internet HD Stříbrný s rychlostí až 50 Mbit/s.
Co se týká rozpadů připojení, tak nevidím, že by se modem nějak nestandardně odpojoval od sítě. Nepociťujete tak dané potíže spíše při připojení k modemu prostřednictvím WiFi? Jestliže je tomu tak, doporučil bych si spíše v nastavení modemu změnit kanál WiFi na nějaký méně vytěžovaný.
S pozdravem
Martin Stalmach
Guru pro Social Media, O2 CZ
Již jsem problém řešil s technikem a podařilo se odstranit výpadky internetu výměnou modemu, ale kolísání rychlosti hlavně ve večerních hodinách zůstává. Ideální by byl přechod na vyšší rychlost, ale to není možné, protože O2 garantuje tuto rychlost pouze do vzdálenosti 800 metrů od ústředny a my jsme něco přes 900 metrů, což se v žádných reklamních dokumentech společnosti nedočtete. Až když pátráte více zjistíte tuto skutečnost. A to, že když si koupím předražený modem od O2 a ten mi většinou odejde pár měsíců po záruce, tak o tom se už raději nebudu bavit.
Nevidím, že byste měl u modemu vyčerpaný jiný port než LAN2, který slouží pro O2 TV. Předpokládám tedy, že dané potíže pociťujete při připojení přes WiFi. Zde může docházet právě k rušení například okolními sítěmi, což by i odpovídalo tomu, že pociťujete potíže hlavně večer, kdy bývá doma více uživatelů. Doporučím tedy případně změnit kanál WiFi nebo u zařízeních, kde je to možné, využívat připojení k modemu přes kabel. Samozřejmě pokud v rámci domácnosti máte připojeno více zařízení, může se rychlost ponižovat i tímto.
S pozdravem
Martin Stalmach Guru pro Social Media, O2 CZ
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Částečně byl problém vyřešen zakoupením nového předraženého modemu (původní modem jsme nepoužívali moc dlouho, je na tom vidět jak O2 prodává předražené a nekvalitní modemy, které vydrží jen chvíli po záruce).
Druhá část problému zůstává a to že připojení k internetu přes O2 je tragické, protože kolem deváté hodiny večer (někdy i v průběhu dne, hlavně o víkendu) pravidelně klesá rychlost připojení a kromě nějakých statických stránek nejde na internetu nic prohlížet.
Dobrý den,
žádné rozpady připojení na Vaší lince nevidíme. Aktuálně je modem stabilně připojen od 06.10.2020 03:05:07 bez odpojení od sítě. Záleží tedy, zda dané potíže pociťujete přes WiFi. Také záleží na tom, zda v době daných potíží si nevytěžujete připojení jinou činností, jako je například streaming, stahování souborů či odesílání souborů. Ideálně bych Vám doporučil se obrátit přímo na techniky v době potíží na www.o2.cz/tesu či na lince 800 020 202 (volba 4).
S pozdravem
Martin Stalmach
Guru pro Social Media, O2 CZ
Opět žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Jak jsem již psal situace se momentálně uklidnila zakoupením nového modemu. Bylo mi sděleno že rychlejší internet nemůžeme využít, protože jsme více než 800m od ústředny. Vzhledem k tomu, že jsme malé město nepředpokládám, že by zřizovali dlaší ústřednu, aby zkvalitnili služby. Stačí, když předražíme ty stávající, tak jako v novém vyúčtování, které došlo.
Dobrý den,
aktuálně Vaše linka podporuje rychlost 42 Mbit/s (Internet HD Stříbrný), což je, alespoň dle mého názoru a osobní zkušenosti, dostatečná rychlost pro běžné využívání internetu. Bohužel další navýšení (proběhlo na Vaší lince 20. 11. 2020) není nyní možné.
Co se týká úpravy služeb, tak vzhledem k tomu, že jste využíval tarify, které již dlouhodobě nenabízíme, došlo k jejich migraci na aktuálně nabízené portfolio tarifů.
Na danou skutečnost jsme Vás upozornili s předstihem do vyúčtování i s uvedeným datem změny s tím, že jste měl možnost do data změny služby případně zrušit bez výpovědní lhůty a sankcí, jestliže byste s danou byste s danou úpravou nesouhlasil.
S pozdravem
Martin Stalmach Guru pro Social Media, O2 CZ
Žádáme spotřebitele o sdělení, zda si přeje ponechat tuto stížnost otevřenou, případně zda ji lze uzavřít.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.