Společnost


Blue Style k.s.

Počet nahlášených stížností:104
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#45171Vraceni penez a odstoupeni smlouvy ,zruseni poukazu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

29 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.09.2020, před 4 lety

Vladimír Kolín

Znění stížnosti

Mel jsem objednanu dovolenou do Řecka č.obj.1071905615.Z důvodu civilu a ochrany zdraví mě rodiny jsem odstoupil od smlouvy a přijal poukaz na výber jiné dovolené v hodnotě 29000,- Kč.Ted chci poukaz zrušit a vrátit zpět peníze,které jsem zaplatil jako zálohu za zrušený zájezd.Bylo to 20000.Přes travelsafety@blue-style.cz mi bylo sděleno,že mi peníze nevěříte,že není možné poukaz zrušit.Jsem senior,je mi 62 let,jsem nemocný a covidova situace se zhoršuje.Nemuzete mě nutit vzít si u Vas zájezd,sebrat mi moje těžce usetrene penize a brát si mě jako rukojmí k zachování vašeho zisku.Kazda smlouva lze zrušit a stornovat.Je porušením zákona si dát do podmínek nemožnost odstoupenimJsou to moje peníze,které jsem Vám v dobré víře poslal. Pokud mi je odmítat vrátit,je to krádež a velmi neetické chování vaši ck.Rozhodne vám to nedělá dobrou reklamu.Zadam o vrácení mých peněz a návrh řešení situace.Zadny zájezd ani poukaz nepřijímá,nechci nikam jet.Verim,že tahle zem ještě není tak daleko,aby bylo možné pořád ať seniory!V.Kolín


Produkt

Zrušení poukazu na dovolenou


Požadované řešení

Vrácení peněz poskytnutých jako zaloha


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.9.2020 14:55, před 4 lety

Dle ustanovení § 2535 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy před zahájením zájezdu bez zaplacení odstupného, jestliže v místě určení cesty nebo pobytu nebo jeho bezprostředním okolí nastaly nevyhnutelné a mimořádné okolnosti, které mají významný dopad na poskytování zájezdu nebo na přepravu osob do místa určení cesty nebo pobytu. V takovém případě má spotřebitel právo na vrácení veškerých uhrazených plateb za zájezd.

V obsahu stížnosti není uvedeno, kdy k odstoupení došlo a jaký byl termín zájezdu. Z tohoto důvodu není určit, zda odstoupení bylo učiněno jako odstoupení od smlouvy o zájezdu z důvodu nevyhnutelné nebo mimořádné okolnosti. Obecně platí, že je-li již v době odstoupení nepochybné, že mimořádná okolnost v době konání zájezdu nastane (např. je deklarováno, že budou po celý měsíc uzavřeny hranice, že nebude možné cestovat do dané destinace apod.), je odstoupení v režimu § 2535 občanského zákoníku možné.

Není-li v době odstoupení od smlouvy o zájezdu nepochybné, že k mimořádné události v termínu konání zájezdu dojde, nejedná se o odstoupení v režimu § 2535 občanského zákoníku; spotřebitel je však stále oprávněn od smlouvy odstoupit, nicméně pořadatel si může účtovat odstupné.

Výše storno poplatků musí být vždy přiměřená a má zásadně odpovídat nákladům, které cestovní kancelář již v souvislosti s rušeným zájezdem vynaložila, přičemž není možná jejich návratnost. Obvykle upravují minimální sazbu stornopoplatků všeobecné obchodní podmínky společností.

Spotřebitel má při odstoupení právo na vrácení peněžních prostředků. Cestovní kancelář je povinna ho o této skutečnosti poučit (nemůže spotřebiteli tvrdit, že má nárok pouze na vystavení voucheru apod.), jinak by spotřebitel mohl namítat, že byl společností uveden v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku.

Pokud se spotřebitel i přes toto poučení s cestovní kanceláří dohodne na vrácení kupní ceny za zájezd (resp. vrácení zálohy) ve formě voucheru, nemá podle našeho názoru následně nárok bez dalšího požadovat po společnosti vrácení peněžních prostředků. Dle § 3 odst. 2 písm. d) občanského zákoníku a zásady soukromého práva pacta sunt servanda totiž platí, že daný slib zavazuje a smlouvy mají být plněny.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.10.2020 13:14, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.