Počet nahlášených stížností: | 34 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dodaný zahradní nábytek po necelých 2 měsících užívání vykazuje více než 5vad najednou. Zasláno zpět s požadavkem na odstoupení od smlouvy.
§ 2002 odst. 1, § 2106, § 2161 a § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, § 19 odst. 3, § 24 odst. 7 písm. v) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
E-Dvorský odmítá a porušuje zákony. Musím o pomoc požádat ČOI.
Zahradní nábytek
Odstoupení od smlouvy. Vrácení peněz.
|
Tweet |
Spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit v případě, že se na zboží vyskytne větší počet vad najednou nebo se vada po opravě opakovaně vrací. Podmínkou je, že nelze věc pro opakování či větší počet vad řádně užívat. Vedle vrácení peněz může spotřebitel požadovat i dodání nové věci nebo výměnu jen její součásti, ale také nechat vadu či vady odstranit znovu opravou.
Z judikatury se obvykle dovozuje, že důvodem k odstoupení od smlouvy je třetí výskyt stejné vady po opravě nebo čtvrtý výskyt různé vady, případně skutečnost, že věc vykazuje najednou minimálně tři vady.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
reklamace byla od zákazníka přijata pod číslem DV12185/20 a předána autorizovanému servisnímu středisku k odbornému posouzení. Zde bylo prokázáno používání v rozporu s uživatelským doporučením výrobce. Zákazníkem používáno bez provedené povrchové úpravy. Nárok na odstoupení od kupní smlouvy nevznikl. Reklamace byla zamítnuta a jako nezáruční navrácena na adresu našeho zákazníka.
S přáním hezkého dne
Petr Hanuš
Z důvodu nepoužívání výrobku v souladu s návodem lze reklamaci zamítnout. V takovém případě se jedná o situaci, kdy vadu způsobil spotřebitel. Je však nutné každou namítanou vadu posoudit samostatně.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost reagovat.
Dobrý den, můj 1. komentář byl bohužel velmi stručný.
Od dodání výrobku jsem informoval prodejce na drobné vady a žádal výměnu. Byl jsem odmítnut s tím, že výrobek je poslední kus.
Je možné, že vystavený kus, nebo obrácený.
Bohužel jsem závady považoval za drobné a výrobek si nechal. Během měsíce až dvou se celá sedací souprava málem rozpadla. Dřevo je plné suků které vypadávají a každý kus nábytku má veliké praskliny.
To vše jen dva měsíce od prodeje.
Soupravu jsem poslal nazpět a žádal vrácení peněz, případně posudek na kvalitu. Výslovně jsem zakázal opravovat! Chtěl jsem využít služeb nějakého znalce.
Prodejce nechal nejzávažnější praskliny opravit, prý mimo záruku. Zřejmě se chtěl vyhnout znaleckému posudku.
Až po měsíci komunikace a po opravě začali vytahovat, že je moje chyba, že jsem nábytek neošetřil olejem. Žádná taková informace nebyla ani u faktury ani v balení. A po dobu reklamace se nikdo neptal jestli jsem nábytek ošetřil!
Nábytek přišel nazpět, opravený...ale každý kousek teď vypadá jinak.
Celé ještě nechám prošetřit ČOI. Mám spoustu fotografií a celou emailovou komunikaci.
Nevěřím v kvalitu dodaného kusu a považuji ho možná i za nebezpečný. Nekvalitní dřevo plné suků jednou pod někým práskne a způsobí úraz.
Děkuji JM
Děkujeme za upřesnění. Potom se nabízí otázka, kde byla informace informace o nutnosti ošetření uvedena a jak s ní byl spotřebitel seznámen; zda bylo neošetření uvedeno v písemném odůvodnění zamítnutí reklamace; a proč byla provedena bezplatná oprava, když problém nebyl uznán jako záruční vada (taková situace je obecně hodnocena jako faktické uznání reklamace).
Zároveň připomínáme ust. § 2161 odst. 2 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, který stanoví následující: "Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí." To vyžaduje, aby v případě zamítání reklamace do 6 měsíců od převzetí věci prodávající zamítnutí důkladně odborně odůvodnil a vyvrátil domněnku vadnosti zboží.
Na posouzení znalce potom je, zda může dojít k takové prasklině, jaká je na fotografii, po 2 měsících užívání z toho důvodu, že konstrukce nebyla ošetřena (ze předpokladu, že o nutnosti ošetření byl spotřebitel řádně poučen).
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Dobrý den,
součástí zakoupeného výrobku byl i český návod spolu s návodem o údržbě. Nyní vloženo do přílohy této konverzace.
Servisní diagnostikou bylo zjištěno používání v rozporu s podmínkami výrobce. Tento rozpor byl potvrzen i naším zákazníkem, konkrétně povrch nábytku nebyl opatřen nátěrem. Nebyly naplněny podmínky pro odstoupení od kupní smlouvy. Vady způsobeny nedodržením údržby.
S přáním hezkého dne
Petr Hanuš
Asi již naposledy. Info o nutnosti nátěru před použitím nebylo součástí balení ani přiloženo k faktuře. Nábytek je vyroben z nějakého odpadu plného suků, který je snad vhodný maximálně na poličky pro kořenky. Není možné,
že se celá souprava skoro rozpadne jen kvůli absenci nátěru. S prodejcem se tedy nedohodnu, pokračuji s ČOI.
Fotografie nábytku spolu s recenzí si prohlédlo již několik tisíc zákazníků.
O Vašem zákaznickém servisu a kvalitě prodávaného zboží se rád podělím.
Vzhledem k tomu, že spotřebitel bude věc řešit dále prostřednictvím ČOI, stížnost zde uzavíráme, aby nedocházelo k duplicitě řešení. Kromě ADR ČOI má spotřebitel možnost oslovit soudního znalce, případně spolu s tím věc řešit i dále skrze civilněprávní řízení.