Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
zakoupili jsme letenky přes společnost Gotogate na let RyanAir. Vyřešila jsem přímo s aerolinkami RyanAir vrácení peněz za neuskutečněný let kvůli covid 19. RyanAir peníze vrátil, samozřejmě společnosti Gotogate, již před dvěmi měsíci. Já ale peníze stále nemám. Co mohu udělat, když společnost Gotogate se nedá kontaktovat?
Děkuji
Nevrácené peníze za letenky od Gotogate
Kam se mohu obrátit k vyřešení problému?
|
Tweet |
Podle svých obchodních podmínek (dostupných z https://www.gotogate.com/terms-conditions#MEDIATION_FLIGHTS) je společnost pouze zprostředkovatelem letu. Co se týče nároků ohledně letu, je nutné obrátit se přímo na leteckou společnost. To spotřebitelka dle obsahu stížnosti udělala. Pokud peníze byly společností RyanAir poukázány na účet společnosti Gotogate, Inc. (Gotogate), má tato společnost povinnost peníze okamžitě vydat spotřebitelce.
Spotřebitelka může společnost kontaktovat s žádostí o urychlené vyřešení situace jednak na e-mailové adrese info@support.us.gotogate.com, a pokud by podobné pokusy nebyly úspěšné, může se obrátit na společnost s tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Upozorňujeme, že před případným soudním sporem bude nejprve nutné ověřit, v jakém státu by takový soud probíhal a jakým právním řádem by se daný vztah řídit, neboť v řešené věci se jedná o závazkový vztah s mezinárodním přesahem (podnikatel má sídlo ve Spojených státech).
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.