Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Já jsem byl od 07. 09. do 14. 09. host (812106567) ve výše uvedeném Parku Landal - Marina Lipno.
Při rezervaci jsem se spoléhal na informaci na web stránce tohoto parku, kde byla, uvedena následovná informace:
Aquaworld Lipno součástí parku Landal Marina Lipno.
Oproti předchozím letním sezónám nebude v termínu 13.06.2 - 28. 08. 2020 vstup do Aquaworldu Lipno v ceně pobytu.
(Tato informace byla teď, po mojí stížnosti, na web-stránce, vymazaná, proč asi?
Protože byla falešná!)
Můj pobyt jsem telefonicky, přímo v Landal Parku, rezervoval na dobu 07. 09. do 14. 09. a zaplatil za tuto rezervaci, za 2 osoby/studio 2S, celkem 353,80 EUR.
Když jsem chtěl, podle výše uvedených podmínek ( Aquaworld je v ceně pobytu), to slíbené využít, bylo mi sděleno, že na to nárok nemám a musím (se slevou 10 %), jak bazén tak saunu plně zaplatit.
Recepcí Landal Parku mi bylo lapidárně sděleno, že to, v ceně pobytu, platí jen v určitých termínech a jen když se pobyt rezervuje online, přes www stránku parku.
O těchto, tzv. podmínkách není na web stránkách parku Landal ani slovo a sdělují se hostům až když pobyt zaplatí aLandal Marina Parka chtějí na místě do bazénu jít.
Tento „způsob jednání“ splňuje skutkovou podstatu ******* a ******** vůči hostům, kteří se na pobyt do Landal Parku, lákají falešnými informacemi, a až na místě zjistí, že za servis, který ten park na web stránkách slibuje v ceně pobytu, musí extra platit.
Žádám proto tímto, i k ochraně příštích hostů, během lhůty 5 pracovních dnů, změnu a/neboli pravdivou informaci na web stránkách Lipno Parku a odškodnění ve výši Kč 4.000,- které odpovídá, v době mého pobytu, 6 vstupům do bazénu a 4 vstupům do sauny pro 2 osoby.
Žádám proto, i k ochraně příštích hostů, změnu a/neboli pravdivou informaci na web stránkách Lipno Parku a odškodnění ve výši Kč 4.000,- které odpovídá, v době mého pobytu, 6 vstupům do bazénu a 4 vstupům do sauny pro 2 osoby.
|
Tweet |
Bylo-li při uzavírání smlouvy spotřebiteli přislíbeno, že obsahem závazku jsou i určité benefity v podobě volných vstupů do jiných zařízení apod., pak je podnikatel tímto slibem vázán, a to v souladu se zásadou smluvního práva pacta sunt servanda, která je vyjádřena v § 3 odst. 2 písm. d) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Uzavřením smlouvy vzniká na straně podnikatele smluvní povinnost spotřebiteli původně nabízený vstup umožnit.
Z uvedené stížnosti není zřejmé, zda se jedná o zájezd ve smyslu § 2521 odst. 2 občanského zákoníku či nikoliv. Vycházíme z předpokladu, že ano. Tato skutečnost se posoudí dle § 1a, § 1b zákona č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu. Pokud by se jednalo o zájezd, pro uplatnění reklamace platí zvláštní režim. Dle § 2540 odst. 1 občanského zákoníku platí, že: "má-li zájezd vadu a vytkl-li ji zákazník bez zbytečného odkladu v souladu s § 2537 odst. 2 občanského zákoníku, má zákazník právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady." (Pokud by se o zájezd ve smyslu § 2521 odst. 2 občanského zákoníku nejednalo, reklamace bude probíhat v "obecném režimu", tj. dle § 2161 a § 2169 občanského zákoníku. I v tomto případě by měl spotřebitel právo požadovat po podnikateli přiměřenou slevu).
Rovněž by se mohlo jednat o nekalou obchodní praktiku ve smyslu § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Naplněním skutkové podstaty uvedené ve výše citovaném ustanovení se podnikatel dopouští přestupku dle § 24 odst. 1 písm. a) zákona o ochraně spotřebitele, za nějž lze uložit pokutu až do výše 5 000 000,- Kč, a to v souladu s § 24 odst. 14 písm. d) téhož zákona.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.