Společnost


ALOVE on-line, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#45197Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 3 dny 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
25.09.2020, před 4 lety

Dara Bulánková

Znění stížnosti

Dobrý den,

9.9. 2020 jsem zakoupila šperk na Butiku Černý most, po dohodě na infolince jsem se rozhodla šperk vyměnit za jiný kus to bylo 12.9. tedy o tři dny později. Bohužel jsem si již při nákupu všimla, že přívěsek na náramku nebyl v ideálním stavu. Při výměně prodavačka označila šperk za nošený / poškozený a řekla že výměna není možná. Podotýkám, že jsem se do butiku vrátila po třech dnech co jsem měla šperk uložen doma v krabičce. Já jsem šperk doma jen krátce vyzkoušela. Požádala jsem tedy rovnou o reklamaci šperku.
Bohužel reklamace nebyla uznána s vyjádřením, že šperk byl nošen / poškozen, což ale bylo právě předmětem reklamace. Problém je, že prodejce tvrdí, že šperk prodal v bezvadném stavu, což není pravda, šperk byl poškrábaný již při prodeji. Jak jsem již uvedla všimla jsem si toho hned po příchodu domů.
Za platný argument prodejce považuje vyjádření prodavačky, že by takový produkt neprodala, jenže právě to se bohužel stalo.


Produkt

Zlatý šperk


Požadované řešení

Odstoupení od smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.9.2020 16:08, před 4 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle ustanovení § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (k tomu shodně Krajský soud v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005 nebo Městský soud v Praze sp. zn. 11 Co 438/2001). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. Nicméně v řešené věci není patrně problém v tom, že by vada nebyla prodejcem uznána (co do její existence), nýbrž v tom, že prodejce odmítá, že by vada byla na zboží přítomna již od počátku. V takové situaci může znalecký posudek sloužit maximálně k tomu, aby pomohl objasnit dobu vzniku vady (nemůžeme se však vyjádřit k tomu, zda je toto vůbec možné, neboť se nejedná o právní otázku). Pokud by se podařilo prokázat, že vada vznikla již před zakoupením, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlovy, neboť reklamace nebyla vyřízena včasně a řádně.

V řešené věci bude v případném sporu záležet na důkazním materiálu, který má spotřebitel k podpoře svého tvrzení, že výrobek zakoupil vadný.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2020 14:51, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.