Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 22.2 jsem zakoupil u CZC myš v hodnotě přes 1500kč. Přišla s odloupnutými kluznými bruslemi a tak jsem ji ještě ve 14ti dnech nechal vyměnit za novou. Stejný problém se vyskytl i u nové myši a tak jsem ji 20.8 (ještě v 6ti měsících od zakoupení) reklamoval. 15.9 mi byla zamítnuta reklamace z důvodu mechanického poškození, cituji vyjádření technika: „Reklamac eneuznána - jedná se o mechanicke poškození." (toto nazvali detailním vyjádřením technika) Zamítnutí reklamace tedy obsahovalo jen holé vyjádření, že se jedná o mechanické poškození a neobsahovala žádné vysvětlení, upřesnění nebo odborné vyjádření, které je potřeba k zamítnutí reklamace v 6ti měsících. Na tuto skutečnost jsem prodejce upozornil a zažádal jsem o dodání odborného posudku. Několikrát jsem citoval obecnou definici odborného posudku a zákon, na svém stanovisku ale prodejce trval.
Rád bych také podotkl, že vždy, když jsem se obrátil zákonem uvedl jsem přesně, kde se tento zákon nachází na rozdíl od prodejce.
Produkt který jsem zakoupil je: Logitech G502 Hero, černá. , sériové číslo: 1935LZ55XR89. Další informace uvedu v neveřejných údajích
Jelikož jsem měl s tímto produktem stejný problém dvakrát a prodejce správně nevyřídil reklamaci do 30ti dnů, požaduji vrácení peněz a odstoupení od smlouvy.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle ustanovení § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem. Je na zvážení, zda pouze jednu strohou větu lze považovat za odborný posudek, který má být základem pro rozhodnutí o zamítnutí reklamace. Domníváme se, že nikoliv. V takovém případě by reklamace nebyla vyřízena řádným způsobem v k tomu stanovené lhůtě dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní (dostatečným způsobem; to patrně není tento případ), ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (k tomu shodně Krajský soud v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005 nebo Městský soud v Praze sp. zn. 11 Co 438/2001). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.