Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,kamarádka mi zaplatila Prémiové členství 399,- na Singles50 na 1 měsíc přes mou kartu. Bylo to jen skutečně na měsíc.Neměla jsem zájem o prodloužení členství. Dle přehledu na účtu jsem zjistila, že mi byla SNAHA neoprávněně bez předchozího upozornění a mé autorizace nové platby snaha strhnout částku každý měsíc 399 Kč.Kartu jsem okamžitě zablokovala a poslala email, že žádám o okamžité zrušení členství na seznamce a stížnost, že účet na seznamce mi nelze zrušit.Místo odpovědi mi přišel výhružný mail o vymáhání částky 1434 Kč. Poplatek včetně 294 Kč za upomínku. Kategoricky odmítám jakýkoli dluh uhradit. Také mi neustále chodí na email nabídky mužů a nejde mi členství zrušit. V mailu mi bylo dokonce k mému zhrození napsáno, že pokud poplatek zaplatím, bude mi členství ponecháno. Nemám zájem nadále s touto společností, která akorát tahá zb lidí peníze nic mít. Členství nejde zrušit, společnost si samovolně strhává z karty peníze a drží je ve členství násilím při nemožnosti zrušení členství. Je to skutečně nehorázné.
Společnost be2 S.a.r.l.seznamka
Žádám o zrušení neoprávněně účtovaného poplatku 1434Kč včetně 294 Kč za upomínku a okamžité zrušení členství be2 seznamky.
|
Tweet |
Jednání popsané ve stížnosti je možné kvalifikovat jako tzv. automatickou prolongaci smluvního vztahu [tj. situaci, kdy je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby (obvykle jeden měsíc) a to zpravidla na dobu následujících 12 měsíců; lze se však setkat s různými variacemi těchto časových úseků].
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.
Ačkoliv podle našeho názoru dochází k zániku závazku již pouhým uplynutím původně sjednané doby, doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli závazek (navíc i) vypovědět. To, že spotřebitel závazek z čistě preventivního důvodu (navíc i) vypoví, bez dalšího neznamená, že uznává existenci smluvního vztahu, protože tato existence (jak je uvedeno výše) zaniká již uplynutím původně sjednané doby. Výpověď je podle nás nutné vnímat toliko jako jistou "pojistku" pro případ odlišné právní interpretace daného vztahu soudem, která však není příliš pravděpodobná. Z obsahu stížnost vyplývá, že žádost se zrušením smlouvy spotřebitelka společnosti již několikrát zaslala, a to v termínech předpokládaných obchodními podmínkami společnosti.
Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.
Kromě podání stížnosti prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz se může spotřebitel přidat také k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webu www.neferoveseznamky.cz.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese: michal.hlavacek@be2.com
Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.
Děkujeme Vám.
Dobrý den,společnost si mele stále svou a členství mi nezrušili. Stále mi chodí nabídky na můj email. Prosím, můžete mi pomoci. Opakovaně jim píši, že nemám o jejich služby zájem a to už od srpna. Stále po mně chtějí poplatek navýšený o upomínku 1434 Kč. Přikládám jejich odpověď, která mi dnes přišla po tom, co jsem jim napsala, cojste mi doporučili v úvodním emailu. Viz.jejich citace Nedostali jsme od Vás doklad o včasné výpovědi Prémiového členství. Pokud jste předplatné nechtěl(a) obnovit, bylo nutné nám před odsouhlaseným datem obnovení zaslat výpověď. Tyto informace byly poskytnuty v době nákupu a jsou také uvedeny v našich smluvních podmínkách, které jste při provádění platby akceptoval(a). To, že službu nepoužíváte, neznamená, že Vaše Prémiové členství je automaticky zrušeno.
Pokud byl Váš členský poplatek stornován, musíte uhradit nezaplacenou částku.
Výška členského poplatku odpovídá cenám platným v době uzavření smlouvy. Dále upozorňujeme, že při uzavírání smlouvy jsou jasně stanoveny všechny ceny, a to jak pro počáteční nákup, tak pro obnovení, slevy, akční ceny atd.
Z údajů, které máme k dispozici, je nepochybné, že jste smlouvu uzavřel(a) Vy. Veškeré relevantní informace by rovněž byly poskytnuty jako důkaz při vymáhání pohledávky.
Znovu Vás žádáme, abyste provedl(a) požadovanou platbu, jinak budou automaticky zahájeny další kroky, které by mohly být spojeny s výrazně vyššími náklady.
Uhraďte prosím částku (uvedenou v upomínce) prostřednictvím služby PayPal (www.paypal.com) pomocí funkce “Poslat platbu”.
Proveďte platbu na následující e-mailovou adresu (což je náš PayPal účet):
Prosím o poradu, co mám dělat dále. Členství mi nezrušili a napsali mi výše uvedené. Velmi prosím o poradu a pomoc. Bokáčková
Stížnost přeřazujeme na společnost a žádáme ji o vstřícnost a reakci na dřívější žádost spotřebitelky o zrušení členství.
Pro bližší poradu doporučujeme spotřebitelce kontaktovat naši poradnu na tel. čísle 299 149 009.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.