Počet nahlášených stížností: | 69 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
letos v červnu jsem si u Slevomatu zaplatil pobyt na Slovensku na období 21.6-25.6.
9.dubna mně přišel ale email, že z důvodu koronaviru byl u mého voucheru zrušen termín a voucher byl změněn na otevřený s platností do 20.12.2020 s tím, že si mám tedy sjednat termín do tohoto data sám.
Ještě jsem pro potvrzení radši napsal email s dotazem, jak to s mým voucherem je a bylo mně potvrzeno, že je můj voucher opravdu otevřený a platný do 20.12.2020.
Avšak po původním termínu odjezdu (21.6.-25.6) jsem zjitil, že můj voucher byl na toto datum uplatněný, přitom měl být tento termín Slevomatem podle jejich emailu zrušený.
Tudíž jsem vinou Slevomatu, a jejich emailu o zrušení termínu, přišel o svůj pobyt a ani tříměsíční dopisování nevedlo k žádnému řešení od strany Slevomatu.
Předem děkuji za řešení
Jan Vojta
Voucher na pobyt
Požaduji buď vrácení peněz nebo dohodnutí nového termínu pobytu na léto 2021 (kdykoliv od června do srpna).
|
Tweet |
Slevomat.cz, s.r.o. podle svých obchodních podmínek vystupuje jako zprostředkovatel uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a hotelem, ve kterém má pobyt proběhnout. V souladu s § 1b zákona č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu, není pouze ubytování samo o sobě považováno za zájezd. Proto se na řešenou věc nevztahuje zákonná úprava dopadající na pořádání zájezdů.
Vzhledem k tomu, že byl objednán pobyt v určitém období a Slevomat.cz, s.r.o. jakožto zprostředkovatel informoval spotřebitele o zrušení jeho pobytu, mělo podle nás dojít k následujícímu postupu.
Pokud hotel v tomto období neměl vzhledem k pandemii nemoci COVID-19 možnost spotřebitele ubytovat, mohlo dojít k tzv. následné nemožnosti plnění podle § 2006 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Pokud však hotel mohl spotřebitele ubytovat a překážka byla dána na straně spotřebitele (např. provoz hotelu byl již obnoven, nicméně spotřebitel se nemohl ze své země do zahraničí dostat), jedná se o překážku na straně spotřebitele, za kterou není ubytovatel na Slovensku nikterak odpovědný. Pro úplnost dodáváme, že k datu 21. června 2020 již bylo možné na Slovensko vycestovat, stejně tak k tomuto datu byl obnoven provoz hotelů na Slovensku. Slevomat.cz s.r.o., resp. ubytovatel, proto podle nás zásadně neměl možnost zrušení zájezdu odůvodnit pandemií nemoci COVID-19.
Nicméně pokud zprostředkovatel přistoupil ke změně obsahu závazku mezi ním a spotřebitelem, přičemž spotřebitel tuto změnu obsahových náležitostí (tzn. v tomto případě místa a zejména času) akceptoval, proběhla mezi ním a zprostředkovatelem tzv. novace. Stranou ponecháváme fakt, že změna se podobala více strohému oznámení ze strany společnosti, než opravdové dohodě obou smluvních stran o změně. Dle § 1902 občanského zákoníku platí, že dohodou o změně obsahu závazku se dosavadní závazek ruší a nahrazuje se novým závazkem. Dle nového obsahu závazku má Slevomat.cz, s.r.o povinnost poskytnou spotřebiteli možnost "otevřeného voucheru a sjednání si náhradního termínu", o čemž ho původně informoval. Pokud mu toto neumožní, porušuje podstatným způsobem své smluvní povinnosti. V takovém případě má spotřebitel nárok požadovat navrácení veškerých plateb, které ve prospěch zprostředkovatele provedl a od smlouvy odstoupit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Hezký den, pane Vojto,
v první řadě se Vám velice omlouvám za to, že se celá záležitost vlekla takto dlouho. Kolegyně, která s Vámi situaci řešila, celou věc projednávala s hotelem a snažila se Vám pomoci, jak jen to bylo možné. Vykomunikovala pro Vás řešení, které Vám navrhla v posledním e-mailu. Na tento návrh však již neobdržela odpověď.
Pokud si s námi situaci přejete dořešit, obraťte se prosím znovu na naši zákaznickou podporu.
Děkuji za pochopení a přeji hezký den.
Eliška Kronďáková, Slevomat.cz
Dobrý den,
ano, vaše kolegyně mě navrhla řešení a následně mě kontaktovala telefonicky.
S řešením jsem souhlasil. Paní říkala že to tedy s hotelem domluví a následně mě dá vědět. Tak tedy opět pěknou dobu čekám na slíbené vyjádření a stále nic. Tak koukám, že v tom všem máte i nadále pěkný guláš.
Jan Vojta
Hezký den, pane Vojto,
děkuji za Vaši reakci. Máte pravdu, že jsem o telefonátu bohužel nevěděla, denně řešíme tisíce požadavků a každý z kolegů si řeší své záležitosti sám. Omlouvám se tedy za nedorozumění. Vidím, že kolegyňka Vám již vše potvrdila do e-mailu, věřím tedy, že je vše v pořádku.
Eliška Kronďáková, Slevomat.cz
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Trvalo to sice dlouho, ale dopracovali jsme se k nějákému konci.
Vyřešeno to bylo tak, že Slevomat zařídil v hotelu odklad na rok 2021 s tím, že pobyt bude o jeden den kratší.
Doufám, že rezervace proběhne v pořadku a vše už bude bez komplikací.