Počet nahlášených stížností: | 55 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 28.9.2020 mi přišlo oznámení o postoupení pohledávky od M.B.A. Finance s.r.o. na částku 3921,14 kč. UPC DTH S.à.R.L používal strejda na naší adrese cca před 8 roky. Mezitím žádná upomínka, telefonát e-mail, že něco dluží nepřišel. Je možné po tolika letech vůbec něco vymáhat. O žádné dlužné částce si nejsme vědomí.
Údajná smlouva č. 201241330
Informace jestli mám něco platit. A prověření obou firem které takto jednají
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek mezi ním a společností neexistuje a ani nikdy neexistoval, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Jde-li o závazek jiného spotřebitele, platí, že majetkové právo se promlčuje zásadně po třech letech od chvíle, kdy mohlo být před orgánem veřejné moci uplatněno poprvé (viz § 619 a § 629 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).
O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - tedy M.B.A. Finance s.r.o. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.
Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz (jde-li o společnost, které byla pohledávka postoupena).
V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma (jde-li o společnost, která pohledávku postoupila).
Společnost M.B.A. Finance nám ke stížnosti zaslala následující vyjádření:
"Smlouva byla podepsána před 8 lety, nicméně samotný dluh vznikl v době ukončení. Dluh vznikl porušením smlouvy, ve které se zákazník zavázal zařízení vrátit po jejím ukončení. V případě, že nedojde k mimosoudní dohodě, může dojít k právnímu inkasu dluhu."
Z naší strany tomu dodáváme, že obecná promlčecí lhůta činí dle § 629 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 3 roky. Je tedy zásadní, kdy k ukončení služby došlo.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
prosím tedy informaci kdy k ukončení služby došlo. Mimochodem žádné zařízení jsem od UPC nepřevzal.
Děkuji
Stížnost tedy přeřazujeme na společnost, aby mohla reagovat.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.