Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 18.8.2014 jsem zakoupil v prodejně v ulici P. Švandy ze Semčic 13/1068 v prodejně Megatel mobilní telefon Nokia Lumia 630. Po rozbalení bylo zjištěno, že dodávka není kompletní není dodán adapter k dobíječce a že v balení ani na balení není jediný český návod byť jen stručný. Toto jsem neprodleně reklamoval telefonicky a pak i mailem. Bylo mě nekompromisně sděleno, že si mám návod stáhnout na internetu a adapter mě bude zaslán. 20.8. 2014 jsem dostal z prodejny mail s omluvou, že adapter bude zaslán později "Dobry den, omlouvame se za prodlouzenou dobu dodani adapteru. Zitra posilame, pozitri ho mate u vas." viz uvedený text zmíněného mailu. Opravdu zásilka měla zpoždění a došla až 26.8.2014. Po následném oživení telefonu, které mohlo být z důvodu dovolené až za cca týden byla zjištěna závada na přístroji. Prostě nešel spustit a ani vypnout. Obrátili jsme se na poskytovatele - operátora T-Mobile o pomoc a opět bylo konstatováno, že přístroj není funkční. Bez odkladu jsem 10.9.2014 provedl reklamaci ve výše uvedené prodejně s tím, že chci odstoupit od smlouvy a vrátit peníze. Byl jsem dost arogantně přesvědčován, že na to nemám již nárok na vrácení peněz, že je již pozdě a není dodržena právní lhůta. Oponoval jsem tím, že dodávka byla uskutečněna postupně a tudíž lhůta se počítá až po uskutečnění její kompletní dodávky a to bylo 26.8.2014 a tím jsem nepřekročil zákonnou lhůtu. Byl se mnou sepsán protokol o odstoupení od smlouvy s tím, že mě stejně bude zamítnuta. Bylo přislíbeno že po vyřízení výše popsaného mě bude dáno na vědomí jak vše dopadlo. Bohužel se tak nestalo tak jsem prodejnu dnes navštívil. Bylo mě opět sděleno že nemám nárok na odstoupení a vrácení peněz. Po dotazu zda je přístroj opraven mě bylo řečeno že s ním nikdo nic nedělal a že musím přístroj reklamovat. Ze strana prodávajícího mě pak bylo doporučeno abych se obrátil na občansko právní soud a tam to řešil. Jednání ze strany prodávajícího bylo velice arogantní ve smyslu co si to dovoluji, že jsem zákazník tak ať poslouchám. Jednání bylo až na hranici vulgarity. Jaký mám skutečně nárok_ Mám již z minulosti podobnou zkušenost s touto prodejnou. Nebyla mě k telefonu vůbec dodána dobíječka a po reklamaci mě bylo sděleno abych si jí přišel do prodejny vyzvednout to vše bez sebemenší omluvy.
Jsem s pozdravem Pešek
Nokia Lumia 630 white daňový doklad č. 5040
Po zkušenosti s tímto prodejcem a z výše uvedeného požaduji vrácení peněz a úhradu nákladů spojených s vyřizováním reklamace.
Děkuji a jsem s pozdravem.
|
Tweet |
Spotřebitel uvádí, že mobilní telefon byl zakoupen v kamenné provozovně, to znamená, že mu zákon v tomto případě neumožňuje odstoupení, pokud to nebylo mezi stranami ujednáno.
V tomto případě je nutné uplatnit reklamaci, o této skutečnosti měl být spotřebitel poučen v souladu s § 13 zákona o ochraně spotřebitele. Zákon ochraně spotřebitele také vyžaduje, aby spotřebitel obržel písemný návod v českém jazyce, pokud nejde o pravidla obecně známá.
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Dokud prodávající neprokáže opak, může spotřebitel požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Jedná se o reklamační řízení, které musí být vyřízeno nejpozději do 30 dnů od uplatnění reklamace. Je-li reklamace oprávněná, spotřebitel má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů v souvislosti s jejím uplatněním.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, ale neprojevil zájem se k ní vyjádřit. Jelikož je služba VašeStížnosti.cz založena na principu dobrovolnosti, rozhodli jsme se případ z důvodu nereakce podnikatele uzavřít. Případný spor může být tedy řešen pouze v soudním řízení. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.